Sander Duivestein

Sogeti

Sander Duivestijn 600 x 600 px

09:40 presentation 40min Grote zaal

Impact?!

Met de introductie van de smartphone en de tablet is onze maatschappij in een stroomversnelling geraakt. Informatie nemen we realtime en 24/7 tot ons. We kunnen niet meer zonder. Iedereen is verslaafd aan informatie. We willen voortdurend gestoord worden door een smsje, een whatsappje, een facebook bericht of een tweet. Twitter, Facebook en Google zijn de moderne drugsdealers van onze digitale consumptiemaatschappij.
 En we staan nog maar aan het begin: virtual reality, artificial intelligence, 3D printing, brain interfaces, blockchain, robots, big data, privacy en het Internet of Things. Zo maar wat voorbeelden van dingen die ons leven voorgoed veranderen. Al deze nieuwe technologie laat een blijvende impact achter op de manier waarop we kennis vergaren, delen en tot nieuwe inzichten komen. Vraag is hoe je je als bedrijf en overheid staande houdt in al dit digitale geweld? Als het jaar 2016 een ding heeft duidelijk gemaakt is dat mensen niet langer genoegen nemen met de bullshit bingo, maar nu echt resultaat willen zien. Geen woorden, maar daden. In een razendsnel tempo laat trendwatcher Sander Duivestein zien wat de gevolgen zijn van digitale technologie op mens, bedrijf en maatschappij en waar kansen en bedreigingen liggen voor de nabije toekomst om blijvend impact te maken.

Over Sander Duivestein

Sander Duivestein (1971) is spreker, trendwatcher, internetondernemer, adviseur, auteur en columnist over de impact van nieuwe technologie.

Uit naam van VINT (het Verkennings Instituut Nieuwe Technologie van ICT-dienstverlener Sogeti) schreef hij in de afgelopen jaren meerdere boeken en rapporten over onder andere het Internet of Things, Wearables, Big Data, Social Media, Mobile, Cloud Computing, Machine Intelligence en de economische crisis. Naast bovengenoemde onderzoeken omvat zijn expertise de volgende onderwerpen: Blockchain, robots, technologische werkloosheid, collaboration / platform economy, wearable computing, kunstmatige intelligentie, privacy, countercultures, NBIC, singulariteit en Quantified Self.

Delen