Binck verlaagt marketingbudget, merkt economische tegenwind
BinckBank verlaagt zijn marketingbudget met twintig procent vanwege gure economische klimaat. De online broker boekt een omzet- en winstdaling, maar ziet het aantal account met een kleine veertig procent groeien.
In het eerste kwartaal zag BinckBank de baten met twaalf procent afnemen ten opzichte van vorig jaar en twee procent ten op zichte van het vierde kwartaal van 2011. Ze kwamen uit op 43,9 miljoen euro. De nettowinst daalde vergeleken met vorig jaar met met 31 procent tot 7,7 mijoen euro.
Dat maakte het bedrijf vanochtend bekend.
Met name de Nederlandse belegger stelt zich terughoudend op, klinkt in de toelichting. De Europese economische tegenwind brengt hen ertoe, dat ze minder transacties doen op de beurs. Het grote beeld van de activiteiten in Nederland, België en Frankrijk ziet er zo uit:
In Nederland blijkt de consument het bedrijf BinckBank niet te mijden, aangezien het aantal inschrijvingen alleen maar groeit. Het aantal transacties daarentegen op het handelsplatform loopt terug:
Vanaf september biedt BinckBank zijn diensten ook aan op de Italiaanse markt. Alhoewel het bedrijf zijn marketingbudget voor dit jaar terugschroeft van 22 naar achttien miljoen blijft dat impact daarvan op de Italiaanse lancering ongemerkt. Zo belooft directievoorzitter Koen Beentjes.
Foto: Esther Lee (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond