Brandfield.com strategisch samen met Outlet Avenue
De Nederlandse besloten webwinkel Brandfield.com sluit een strategische samenwerking met Outlet Avenue. Brandfield vergroot zijn assortiment aanzienlijk. De Belgische partner zet hiermee zijn agressieve Europese uitrol voort.
Vanmiddag gaat Brandfield.com in een nieuw jasje en met een groter assortiment live. Directeur Govert van Eerde: “Binnen de samenwerking gaan we één technische platform gebruiken en we voegen onze assortimenten samen. Brandfield krijgt de internationale merken van Outlet Avenue en wij brengen onze specialismes in. Zo worden we groot in aanbod en internationale merken.”
De Nederlandse winkel biedt vanaf vandaag ook merken als Rossignol, Atomic, Ravensburger, Guess, Revlon, Pierre Cardin, Cashmere, Ray Ban en Lanvin.
Van Eerde: “We verbreden ons aanbod voorbij louter mode en bieden nu producten voor het hele gezin. Dat is een gat in de markt: een luxe online warenhuis tegen outletprijzen, met kortingen tot zeventig procent.”
Bedrijven als Outlet Avenue, Brandfield.com, ShopVIP en Vente Exclusive zijn besloten winkelomgevingen. Enkel wie lid is, kan er shoppen. Dat gebeurt typisch tegen hoge kortingen.
Van Eerde: “Er vindt op deze markt in Europa een consolidatieslag plaats. Je kunt daarom beter samenwerken dan alles zelf willen doen.” Brandfield.com wordt binnen de nieuwe constructie een pure marketing- en salesorganisatie en neemt de IT van Outlet Avenue af. Deze omslag brengt met zich mee dat drie medewerkers moeten vertrekken bij het Amsterdamse bedrijf.
Van een overname van Brandfield.com is geen sprake. “Het is een commerciële samenwerking”, zegt mede-oprichter Yann Guyonic van Outlet Avenue. Zijn bedrijf is bezig met een snelle uitrol over de Europese markt. Per land zoekt hij sterke lokale partners die al een besloten winkel exploiteren. Guyonic wil binnen de samenwerkingsverbanden de techniek- en logistiek leveren. “De bekendheid van onze eigen naam is niet belangrijk. De volumes, dat telt. Als het de partner goed gaat, gaat het ons goed.”
Outlet Avenue financiert de internationale expansie uit eigen middelen. Guyonic zegt dat de Belgische en Franse activiteiten winstgevend zijn. Hij begon het bedrijf in 2009 met zakenpartner Jean-Pol Boone. In 2010 kwam er een derde aandeelhouder bij, een retailketen van wie hij de naam niet noemt.
Foto: Adnan Islam (cc)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
9 Reacties
Jeroen Nas
Goof gefeliciteerd! Mooie stap naar de volgende geconsolideerde fase!
Brian Hirman
Goeie stap Govert! Succes!
Berend
ach, of dit een goede stap is…. Begin januari via de website van Brandstore een jas besteld (€ 44,-), 12 februari maar eens gemaild waar de jas blijft, antwoord: hij is binnen en wordt over 2 weken(!!) geleverd. 29/2 nog maar eens gemaild,,, de 2 weken waren voorbij. Let op.. in het mailbericht aangegeven dat ik die binnen 2 dagen geleverd zou willen en als dat onmogelijk bleek dan refund en de gegevens waar die naar toe moest waren in het mailbericht opgenomen. Helaas, de jas was niet meer leverbaar en als ik mijn gegevens op zou geven dan zou men geld overmaken. Aangegeven dat het geld allang overgemaakt zou kunnen zijn als ze mijn mailbericht gelezen hadden en nog maar eens de gegevens opgegeven. Inmiddels ben ik (nu 28/3) 2 mailberichten verder en nog geen refund, wel toezeggingen. De laatste toezegging is dat het geld of 30/3 overgemaakt gaat worden of in de loop van de volgende week, ik wordt bedankt voor mijn geduld. Of ze daar helemaal gek zijn geworden!! Ik vermoed zomaar, natuurlijk op niets gebaseerd, dat er een faillissementje onderweg is. Als je er maanden over moet doen om € 44,- over te maken……
Mar
Nou inderdaad, ik heb n vergelijkbare ervaring als Berend. Tas gekocht, kwam maar steeds geen tas, vervolgens gemaild waar mijn tas bleef, kreeg vervolgens reactie dat er problemen waren met de leveranciers en dat de tas niet te leveren was. Mijn geld zou terug gestort worden. Inmiddels n aantal mailtjes verder.. Ook ik zit nog steeds te wachten op terug betaling, storten gebeurd op 30/3 of in de loop van de week. Dit js wel heel makkelijk geld verdienen. Foute webwinkel, niet kopen hier! Ik ga stappen ondernemen!
janssen
Waardeloze zaak.Mijn bestelling van 08 December 2011 is ook niet geleverd.Na veel emails nog steeds geen geld retour op mijn rekening.Verschillende toezeggingen maar nog steeds niets gebeurd.
Berend
Twitter je (#BRANDFIELD) of maak je gebruik van andere sociale media, gebruik dat dan om anderen te waarschuwen tegen deze organisatie. Vreemd is het natuurlijk dat de website in de lucht is, men twittert, er (tv)reclame gemaakt wordt, maar dat men nergens meer op reageert. Een belachelijke situatie natuurijk. Ik heb mijn 44,95 allang afgeschreven, maar wellicht kan ik anderen hiertegen behoeden.
Govert van Eerde
Beste Berend, Mar en Janssen,
Ik werd zojuist op het bovenstaande geattendeerd en kan niet anders dan concluderen dat er op de servicedesk iets enorm mis is gegaan. Indien items niet geleverd worden (ik kan van hier niet overzien om welke producten/bestellingen het gaat), dan krijg je uiteraard het volledige aankoopbedrag terug. Dat dit in jullie geval zo enorm lang moet duren bevreemdt mij ten zeerste en is natuurlijk onacceptabel. Uiteraard bied ik jullie hier dan ook mijn verontschuldigingen voor aan. Als jullie zo vriendelijk zouden willen zijn mij een mail te sturen (gvaneerde@brandfield.com) inclusief jullie bestelnummer, dan zorg ik er persoonlijk voor dat (mocht dit in de tussentijd niet al zijn gebeurd) jullie dinsdag je geld krijgen teruggestort.
Nogmaals excuses voor deze vervelende gang van zaken!
Met vriendelijke groet,
BRANDFIELD b.v.
Govert van Eerde
CEO
Berend
Inmiddels kan ik constateren dat het geld op mijn rekening gestort is.
Jammer dat deze pagina en een dagenlange twitterstalk er voor nodig is geweest. Ik ben er niet trots op, maar als een club zo slecht (lees niet) te bereiken is, staat je geen andere mogelijkheid open. Ik neem aan een leermoment voor Brandfield. Optimale bereikbaarheid en een snelle reactie is ook voor een internetbedrijf van levensbelang.
Alsnog bedankt voor de interventie.
Govert van Eerde
In verband met de snelle (internationale) groei van BRANDFIELD.com en de overbelasting van ons Contact Center hebben zowel de verwerking van retour-bestellingen alsmede de verwerking van contact-formulieren helaas vertraging opgelopen. Members die hier al last van hebben ondervonden, of hier nog last van krijgen, bieden we uiteraard onze excuses aan.
We doen momenteel al het nodige om deze achterstand zo snel mogelijk weg te werken maar het kan zijn dat men (tijdelijk) minder snel een antwoord krijgt dan men van ons gewend is.
Met vriendelijke groet,
BRANDFIELD.com
Govert van Eerde
CEO