Deel dit artikel
-

Google: mobiel productinformatie zoeken het populairst

Consumenten zoeken op hun mobiel het liefst naar informatie over producten en diensten, nog vaker dan informatie over horeca of reizen. Veertig procent van de Nederlanders gebruikt zijn mobieltje dagelijks om iets op te zoeken.

Dat blijkt uit een onderzoek van Ipsos MediaCT afgelopen voorjaar heeft gehouden in opdracht van Google, als onderdeel van een jaarlijkse internationale verkenning. Meer specifiek gaat het om een onderzoek naar hoe de consument zijn mobieltje gebruikt.

Het mag geen verrassing heten dat het mobiele kanaal steeds populairder wordt. En dat is niet alleen thuis of onderweg, maar ook tijdens het werk, winkelen, wachten en eetafspraakjes. Bijna de helft van de duizend ondervraagde Nederlanders zegt inmiddels dagelijks zijn telefoon te gebruiken om iets op te zoeken. De populairste categorieën: productinformatie (58 procent), horeca (38 procent) en reizen (36 procent).

Opvallend, of eigenlijk niet, is dat deze zoekopdrachten steeds vaker in relatie staan tot iemands fysieke omgeving.

Vaak heeft dit soort ambulante zoekopdrachten een bezoekje aan een bedrijf tot gevolg, soms leidt het zelfs tot een conversie op de winkelvloer.

Over het appgebruik van de Nederlander zegt het onderzoek:

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond