De ideale combi: games en adverteren
De respons op adverenties in sociale en mobiele games is fors hoger dan dat van reguliere advertenties. Dat blijkt uit onderzoek van MediaBrix.
De resultaten van de campagnes zijn 30 tot 100 keer beter, zegt Ari Brandt, CEO van MediaBrix. Reden volgens Brandt is dat de advertenties worden geassocieerd met positieve emoties. In games zijn advertenties over het algemeen ook goed zichtbaar, in tegenstelling tot display advertenties op willekeurige sites, die makkelijk genegeerd kunnen worden. Interactieve advertenties worden op prijs gesteld. Ook video-advertenties (pre-rolls) doen het goed. Over het algemeen worden ze ook uitgekeken. Het onderzoeksbureau spreekt van ‘laaghangend fruit’, dat het verdient nader bekeken te worden.
MediaBrix constateert een snel veranderd gaminglandschap, waarin smartphones en tablets domineren. In 2015 zullen 158,9 miljoen mensen games op mobiele apparaten spelen. Een mobiele gamer verdient ook goed, gemiddeld 75.000 dollar per jaar. Grote merken hebben gaming voor marketingdoeleinden ontdekt, onder meer T-Mobile, Coca-Cola, Fiat en Wendy’s.
Gegevens voor de studie (pdf) werden vergaard tussen juli en december vorig jaar op basis van honderd campagnes en 100 miljard impressies.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Bart Manders
Opvallend dat gaming inventory een van de goedkoopste inventory is die er te koop is binnen exchanges. Komt waarschijnlijk omdat niemand slim genoeg is om er op te bieden.
Of zou het komen doordat gaming inventory de meest waardeloze rommel is die er op te koop is….?
Alfred
De combi reclame en spel is in dit voorbeeld niet echt optimaal, maar het is in ontwikkeling. Doelgroepsegmentatie is erg accuraat en je weet met wie je samen adverteert. Als expert op het gebied van samen adverteren letten we op de ontwikkelingen.