Nieuwe lifestyle portal Unilever gelanceerd
Unilever heeft gisteren zijn lifestyle-portal met bijbehorend sponsored magazine Yata Yata gelanceerd. Bedoeling is dat het tijdschrift 76 pagina's krijgt en dat het 2 tot 3 keer per jaar gaat verschijnen. Op de site zijn vooral recepten te vinden en informatie over een aantal merken van Unilever waaronder Dove en Bertolli.
In YataYata vindt de consument volgens Unilever ‘alles over eten, koken, kinderen, gezond leven, beauty, kleding, huis & thuis’. Unilever positioneert het blad in feite als een hulp in het huishouden: ‘We hopen dat het je een beetje helpt om het allemaal nét wat makkelijker, sneller, lekkerder, leuker of gezonder te maken.’
YataYata is een initiatief van 15 bekende Unilever merken, waaronder: Knorr, Slimfast, Calve, Hertog, Becel, Mora, Conimex, BlueBand, Robijn, Unox en Bertolli.
Volgens Unilever-woordvoerder Tom Gordijn richt Unilever zich met YataYata op gezinnen met kinderen in de leeftijd van 0 tot 18 jaar. Daarnaast richt het zich op tweeverdieners. “Dat komt omdat dat de mensen zijn die verreweg het meeste uitgeven in de supermarkt,” zegt Gordijn.
Yata Yata past volgens Gordijn ook goed in de totake marketingmix van Unilever en het is er ook op gericht de genoemde Unilever-merken te versterken.”YataYata sluit ook aan bij de missie van Unilever en haakt in op het nieuwe thema vitaliteit,” vervolgt Gordijn. Het blad verschijnt in een oplage van 500.000 exemplaren en het eerste nummer is inmiddels aan een geselecteerde groep mensen gestuurd die al een band had met Unilever.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond