Online drank kopen raakt ingeburgerd
Online eten en drinken bestellen bij een speciaalzaak begint aan terrein te winnen. Momenteel bestelt 16 procent van de consumenten wel eens bij een online speciaalzaak en 5 procent zelfs wekelijks, zo blijkt uit onderzoek van Multiscope.
Bijna één op de zes Nederlandse consumenten bestelt wel eens eten en drinken via een online speciaalzaak. Eén op de twintig bestellen wekelijks: dit komt neer op 650.000 consumenten.
Een online bestelling betreft vaak alcoholische dranken, bijvoorbeeld bij online wijnhandels: vier op de tien online bestellers doen dit.
De belangrijkste reden om bij een online speciaalzaak te bestellen is het bredere assortiment. Ook biedt de online speciaalzaak volgens kopers een betere kwaliteit dan de supermarkt.
De website Gall.nl is de meest populaire online speciaalzaak. Bij Wijnvoordeel.nl wordt door 13 procent van de online shoppers wel eens besteld. Ook Bakkerbart.nl, Wijnwinkel.nl, Broodbezorgd.nl en Koopeenkoe.nl zijn populair. Daarnaast gebruiken consumenten lokale en regionale online speciaalzaken.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond