Online meubelwinkel Home24 opent de deuren
Home24, een bedrijf uit dezelfde stal als Zalando, is van start gegaan in Nederland. Het assortiment moet in de komende maanden groeien van twee- naar tienduizend artikelen.
Slechts vijftien procent van de Nederlanders koopt wel eens een meubelstuk via het web. Daar wil Home24 verandering in gaan brengen. Het aanbod is te klein, dus het is niet aantrekkelijk om op het web te zoeken naar inrichting voor het huis. Dat stelt Jeroen Naus althans bij de lancering van het filiaal.
Het idee dat consumenten meubels graag willen betasten bij de aanschaf is achterhaald, meent hij. “Consumenten zijn juist kritisch over het eindeloze gereis naar woonboulevards. Met je inrichting bezig zijn, nieuwe trends volgen en nieuwe ideeën opdoen is heel erg van deze tijd. Het is vervelend dat je daar in het weekend voor in de file moet staan. Dat kan ook via internet.”
Home24 bezorgt gratis thuis en als de bestelling niet bevalt, dan wordt deze ook weer gratis opgehaald. Dat geldt althans voor aankopen van meer dan veertig euro.
De schappen van de winkel zijn sinds eind vorige week gevuld, maar de winkel bouwt al sinds begin van dit jaar aan een marktpositie.
Begin februari ging de Nederlandse site van het van oorsprong Duitse bedrijf al live. De teksten op de site zijn zo geformuleerd dat de site makkelijk wordt gevonden door zoekmachines. Op die manier bouwt Home24 al vier maanden aan een positie op de lokale markt zonder ook maar enig product in de schappen, noch een kassa of personeel op de digitale winkelvloer.
De financier van het concept dat internationaal wordt uitgerold, is de Duitse investeerder Rocket Internet. Dat wordt op zijn beurt mede gefinancierd door de Zweedse investeerder Kinnevik. Rocket is ook het bedrijf achter diensten als Zalando, Groupon in Europa en eDarling.
Afgelopen mei kreeg de meubelwinkel een nieuwe kapitaalinjectie. De details daarvan werden niet bekendgemaakt. Het bedrijf claimt dat het de Amazon.com van de meubelindustrie wil worden.
Foto: Darcy Adelaide (cc)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
13 Reacties
Tim de Vrind
“De teksten op de site zijn zo geformuleerd dat de site makkelijk wordt gevonden door zoekmachines.”, Goed idee, gaan we ook doen!
Remo
🙂
Rob Bogaers
Welkom in de online meubelbranche! Succes! 🙂
Elise Recaro
Mooi dat Emerce mee doet met een stukje linkbuilding. Kunnen jullie niet een keer een stuk aan onze shop wijden? Kan ook wel wat extra aandacht van de zoekmachines gebruiken.
Sander
Als jij met een zak geld over de brug komt zullen ze dat best doen.
@ home 24 , succes met de start, ben benieuwd of dit zal gaan lopen.
Carolijn
Zal dit de stimulans zijn voor de woon-branche die het zwaar heeft? Home24 weet in ieder geval hoe ze naar boven toe moeten afronden want als er 500 artikelen in deze winkel aangeboden worden is het veel.
Stefan
Toch blijft de mooiste woon winkel van Nederland.. woonwarenhuis Strand West! Echt zo’n mooie winkel.. ook online kijken en kopen van top design.
Joep Beaujean
Mooi, dan hoeven wij voor de inrichting van onze vakantiehuizen in Limburg niet meer richting de woonboulevard. Ik ben benieuwd wat het niveau van home24 wordt.
Jorrit
Gezien de te verwachten promotie campagnes weer een mooie stimulans om mensen te laten beseffen dat meubels en woonaccessoires ook prima online te kopen zijn. Welkom Home24.
Dimitri Karneris
Dit is een fantastisch concept.
Je begint je langzamerhand af te vragen:
Wat is eigenlijk nog online niet verkoopbaar?
Veel succes Home24
Naomi de Boer
Ik vind het niet de meest insipiratievolle website.
Jonathan
Sinds de opening vind ik het niet echt een inspiratiebron voor mooie meubels. Jammer..
KJ - Witgoed Reparatie Amsterdam De Master
Consumenten zijn juist kritisch over het eindeloze gereis naar woonboulevards. Met je inrichting bezig zijn, nieuwe trends volgen en nieuwe ideeën opdoen is heel erg van deze tijd. Het is vervelend dat je daar in het weekend voor in de file moet staan. Dat kan ook via internet.