Deel dit artikel
-

Werkspots buitenlandse naam wordt Instapro

In Italië werkte het nog wel, Werkspot.it als merknaam. Maar als de expansieplannen komende jaren verder gaat, leidt dat tot verwarring. Tijd voor een nieuwe naam: Instapro.

“Het is een korte naam, makkelijk te onthouden en nog niet als merk geregistreerd toen we ernaar keken”, legt directeur Marketing & Commerce Martin Jellema van Werkspot uit.

Dit jaar en komend jaar ligt de aandacht voornamelijk op de Nederlandse en Italiaanse markt. Daarna zal groei worden gezocht op andere markten. Moederbedrijf HomeAdvisor heeft geen haast met tEuropa. Het zit onder eigen naam al op de grote markten Engeland en Frankrijk.

De Italiaanse activiteiten zijn een jaar en een week oud. Dat gaat goed, volgens Jellema. Begonnen in Milaan werkt Instapro daar nu landelijk dekkend en niet meer voor één beroepsgroep (schilders) maar zestig. “We bemiddelen tussen tweeduizend opdrachten per maand, versus 25.000 in Nederland.”

Werkspot groeit dit jaar net als vorig jaar met dertig procent.

Foto: Tinou Bao (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond