Groei Ziggo vooral door B2B
Kabelbedrijf Ziggo heeft in het eerste kwartaal meer interactieve decoders verkocht. De inkomsten uit Video on Demand gingen verder omhoog met 5 procent. Maar de belangrijkste ontwikkeling lijkt B2B te zijn. Daar was sprake van een dubbelcijferige omzetgroei.
Ziggo heeft nu iets meer (pdf) dan tweehonderdduizend zakelijke klanten, die diensten afnemen als Office Basis, Office Plus en Internet Plus. De jaarlijkse groei bedraagt 48 procent. De B2B-activiteiten brachten in het eerste kwartaal 28,3 miljoen euro op, 11,7 procent meer dan in 2012. Later in het jaar moet het bedrijf kunnen profiteren van de recente overname van Esprit Telecom.
De totale omzet ging 0,2 procent omhoog naar 387,8 miljoen euro, ondanks sterk verminderde inkomsten uit telefonie. De aangepaste EBITDA kwam 3 procent hoger uit op 222,6 miljoen. De nettowinst was 92,6 miljoen euro tegen een verlies van 14,5 miljoen euro een jaar geleden.
De ARPU (opbrengst per abonnee) bij de consumentenmarkt bedraagt 42,34 euro, oftewel 2,64 euro meer dan een jaar geleden. Mede, aldus Ziggo, door de groei van het aantal All-in-One abonnees.
Ziggo had per 31 maart 2,7 miljoen tv-abonnees, 1,7 miljoen internetgebruikers en 1,4 miljoen bellers.
Het verloop onder tv kijkers is groot, maar miniem bij abonnees die alle diensten afnemen. Het aantal digitale kijkers nam met 2000 toe. Ziggo leverde in het eerste kwartaal 52.000 iTV-, 33.000 HD-decoders en 4000 CI+ modules.
Ziggo verwacht dat het aangepaste bedrijfsresultaat in 2013 met 2,5 tot 3,5 procent stijgt ten opzichte van 2012. De omzet stijgt naar verwachting met 2,5 procent.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond