mGage lanceert de WhatsApp Customer Care service
Mobiele dienstverlener mGage introduceert als leider in OTT en provider van multi-channel mobiele communicatie, nu naast WeChat ook een WhatsApp oplossing aan.
Met de WhatsApp Web applicatie kan de klantenservice afdeling van een bedrijf op een eenvoudige manier communiceren met haar klanten via WhatsApp.
De WhatsApp web applicatie is opgezet als extra customer care kanaal voor bedrijven die actief zijn om de klantenservice te verbeteren en te optimaliseren. Vaak gebruiken zij al Twitter en Facebook als kanaal maar de klantenservice wordt nu bereikbaar met een mobiel nummer via WhatsApp. De applicatie is voor de klantenservice afdeling bereikbaar via elke computer, laptop of tablet. Zo kan de klantenservice direct ‘appen’ met haar klanten. Ook is het mogelijk om foto’s en locaties te delen met de customer care medewerker.
Rogier van den Heuvel, VP Benelux & Nordics: “Gezien het grote bereik van WhatsApp in Nederland en de huidige mogelijkheden voor bedrijven, geloven wij erg in de toepassing ervan als effectief customer care kanaal. De WhatsApp Customer Care service is een unieke en innovatieve service die niet mag ontbreken tussen de bestaande communicatie kanalen.”
Over mGage
mGage is een wereldwijde mobiele engagement provider met ruim 15 jaar aan mobiele CRM ervaring. mGage heeft kantoren in Amerika, India, Griekenland, Engeland en Nederland. Met de cloud-based SaaS technologie kunnen bedrijven gepersonaliseerde mobiele communicatie verzorgen met hun omni-channel klanten op het gebied van zowel marketing als customer care. Het campagne management platform, met een set van open APIs, verwerkt maandelijks miljarden berichten. Wereldwijd heeft mGage meer dan 1.000 klanten en werkt samen met meer dan 550 mobiele operators.
mGage werd in januari 2014 gekocht door GSO Capital Partners LP, een divisie van Blackstone Group LP.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.