easyEnergy lanceert eerste merkcampagne
Amsterdam, 20 november 2017 – Vanaf afgelopen weekend heeft Nederland kennis gemaakt met de nieuwe campagne van energieleverancier easyEnergy: ’Doe je overbodige kosten de deur uit’. Met deze campagne maakt easyEnergy duidelijk welke partijen er eigenlijk allemaal verdienen aan de energierekening van de consument. Bij easyEnergy betaalt de consument een lagere rekening omdat de energieleverancier deze ‘overbodige kosten’ niet heeft. De campagne is zichtbaar via TV, radio, print, digital out-of-home, social en online.
Energie voor inkoopprijs
Net zoals vele andere energiebedrijven koopt easyEnergy stroom en gas in op de energiebeurs. Het grote verschil is dat easyEnergy deze prijs 1-op-1 doorgeeft aan de klant. Zonder opslag. easyEnergy verdient alleen aan maandelijkse vaste kosten per aansluiting. Door overbodige kosten zoals sponsorsamenwerkingen en overstapdeals (zoals actietarieven en welkombonussen waar de consument uiteindelijk toch zelf voor betaalt) de deur uit te doen, kan easyEnergy een blijvend goedkopere energierekening aanbieden.
Eerste samenwerking met Alfred International, mediabureau ZIGT en Het PR Bureau
De campagne is ook de start van de samenwerking van easyEnergy met Alfred International, mediabureau ZIGT en Het PR Bureau. Deze bureaus zijn samen met online bureaus Bikkelhart en Poort80 verantwoordelijk voor de campagne.
Nieuwe propositie
easyEnergy lanceert een nieuw model voor de energiemarkt. De consument betaalt maandelijks €5,- voor gas en €5,- voor groene stroom. Hiervoor krijgt iedereen met een slimme meter toegang tot energie voor de échte inkoopprijs. Alle klanten van easyEnergy betalen de energiekosten die gelden voor het moment dat ze het afnemen. Volgens onderzoek van Roland Berger, gepubliceerd in De Telegraaf van 8 april 2017, kan een gemiddeld gezin €150,- per jaar goedkoper uit zijn door te kiezen voor een contract met variabele tarieven.
Over easyEnergy
easyEnergy is een energieleverancier met een vergunning van de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Een Nederlands initiatief dat onderdeel is van de easy@ family of brands, onder andere bekend van easyJet. easyEnergy kenmerkt zich door Hollandse nuchterheid, maar wil daarnaast de energiemarkt uitdagen om consumenten serieuzer te nemen door begrijpelijker, eerlijker en inzichtelijker te opereren.
Link 35” TVC: https://youtu.be/dIqMsKSxYlA
CREDITS CAMPAGNE EASYENERGY
CAMPAGNE
Bureau: Alfred International
Mediabureau: ZIGT
Online: Bikkelhart & Poort80
PR: Het PR Bureau
CREATIE
Klant: easyEnergy
Eindverantwoordelijke klant: Maarten Roelfs, Okke Wiarda, Raymond van Eck en Pieter Vroom
Bureau: Alfred International
Account: Mark de Leeuw, Eddy Salfischberger
Creatie: Aad Kuijper, Patrick de Zeeuw
RTV Producer: Charlotte Kempers
Productiemaatschappij film: Jonkers Hofstee Film
Regisseur: Hans Jonkers
Producer: Barbra Pronk
D.O.P: Nico Hovingh
Editor: Kim Hinrichs
Post productie: Postoffice
Grading: Daphne Maierna
Muziek: C. van Baal / P. Brouwer
Soundstudio: Postoffice
Online: Bannerboy
Media/digital/social: ZIGT; Rogier Bruggeman, Menno Westinga, Marcella de Graaf-van Velsen
EINDE BERICHT
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.