Industry Wire

Geplaatst door Talpa

Radio 538, Radio 10 en Radio Veronica groeien verder in commerciële doelgroep (apr-mei ‘21)

De radiozenders van Talpa Network laten in de periode april-mei ’21 een mooie groei zien in de commerciële doelgroep 20-49 jaar. Zowel Radio 538, Radio 10 als Radio Veronica stijgen ten opzichte van de vorige meetperiode (mrt-apr’21). Daarnaast is het programma ‘Somertijd’ van Radio 10 met 14,8% in deze meetperiode marktleider in de kerndoelgroep 30-59 jaar. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers van NLO/GfK.

Radio 10 stond in april-mei 2021 voor de zevende periode op rij in de top-3 van Nederland binnen de doelgroep 10+. Het middagprogramma ‘Somertijd’ van Rob van Someren behaalde deze meetperiode het marktleiderschap in de belangrijke kerndoelgroep 30-59 jaar. Het programma wist 14,8% marktaandeel op te halen. In april kondigde dj Lex Gaarthuis zijn spraakmakende ‘De 10 van…’ aan. De gehele maand mei stond de zender in het teken van ‘De Lach van 10’ en op Hemelvaartsdag werden artiesten die niet meer onder ons zijn geëerd in de ‘Stars in Heaven Top 110’.

 

538 kleurde in de periode april-mei volledig oranje. Er werd ‘538 Koningsdag’ gevierd met optredens vanaf unieke locaties door heel Nederland en het station kondigde als partner van de KNVB de eerste winactie voor tickets van de groepsfase van het EK aan. Ook gingen de dj’s van 538 samen met luisteraars op zoek naar vier bekende stemmen in ‘Win Met De Zin’ en startte de zender met een nieuw campagne. Dit resulteerde in een groei van 3% in de commerciële doelgroep 20-49 jaar, ten opzichte van de vorige meetperiode (mrt-apr ’21). Ook ‘De 538 Ochtendshow met Frank Dane’ steeg met 4% naar 17,7%.

 

Sky Radio stond in april in het teken van ‘Super Star Cash’ en luisteraars konden genieten van de ‘Sky @Work Top 500’. In de maand mei stond de zender volledig in het teken van de populaire Disney-weken. Het station bereikte voor de elfde keer op rij de meeste vrouwen in Nederland.

Bij Radio Veronica wordt achter de schermen hard gewerkt aan een nieuw geluid. De spraakmakende ‘Veronica Inside Ochtendshow’ is ten opzichte van vorige meetperiode met 9% gestegen, naar 6,1% in de doelgroep 20-49 jaar. Onder leiding van zendermanager Rob Stenders transformeert de zender vanaf 28 juni tot een vrijplaats voor muziekliefhebbers. Gisteren werd de vernieuwde programmering, waarin zowel nieuwe als bekende dj’s te horen zijn, bekendgemaakt.

Marc Adriani, Directeur Radio: “Doordat we gelukkig weer steeds meer buitenshuis kunnen doen, zien we ook de luisterplaats voor radio meebewegen. Het bereik van het medium radio in de commerciële doelgroep stijgt ten opzichte van vorig jaar en de locatie waar we luisteren verandert mee. Zo zien we een groei van 7% in de auto en ook wordt er weer meer geluisterd op werk en school. Dit zijn ook voor ons als groep belangrijke plekken om onze luisteraars te bereiken.”

Bron: NLO/GfK, ma-zo 06-24 uur / ma-vr 07.00-09.30 / ma-vr 06.00-10.00 / ma-vr 16.00-19.00 / mrt-apr’21 / feb-mrt’21 / mrt-apr’20, 20-49 jaar / Totaal 10+ / 20-49 jaar / 30-59 jaar / Vrouwen 10+

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht