IAB wil meer gedetailleerd onderzoek advertentiebestedingen
Het IAB wil in het onderzoek naar online advertentiebestedingen meer categorieën opnemen, waaronder affiliate, mobile, in-game advertising en video advertising. Nu wordt enkel nog gekeken naar display, search en classifieds. (meer…)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Science
“Het IAB in Nederland gaat samenwerken met Deloitte voor het tweejaarlijkse onderzoek naar online advertentiebestedingen.” Dit lijkt me in een markt die zo in ontwikkeling is wat beperkt, maar daar kan ik natuurlijk naast zitten. Het lijkt me sowieso een uitdaging bestedingen helder te krijgen in een dergelijk versnipperd speelveld. Tot nu toe heeft het niet bepaald betrouwbare cijfers opgeleverd, iedereen weet dat de cijfers incompleet zijn.
jack
Lijkt me goed plan om totaalplaatje in ogenschouw te nemen. Maar dan wel zonder ‘oude school’-denken waarin (teveel) focus ligt op prestaties van afzonderlijke media&middelen en te weinig op consumentgedrag. Juist online biedt enorme mogelijkheden om online gedrag van afzonderlijke doelgroepen te volgen en in kaart te brengen!! kunstmatig opsplitsen en isoleren van effect van diverse online communicatie-uitingen is door aanbieden van zelfde content over meerdere platformen en plekken straks ook niet meer te doen (laat staan er gefundeerd prijskaarje aan te hangen)