Instagram Top 100 voor merken in Nederland, België en Duitsland

Sinds 2020 presenteert Somention ieder kwartaal de Instagram Top 100 voor Nederlandse merken. Na twee jaar breidt het social media bureau de ranglijst uit met Belgische en Duitse merken. Vanaf heden zal ieder kwartaal niet alleen de Dutch Instagram Top 100 gepubliceerd worden, maar ook de Belgian en German Top 100.
De Instagram Top 100 is samengesteld op basis van onafhankelijk onderzoek door social media bureau Somention. De meest succesvolle Nederlandse, Belgische en Duitse merken op Instagram, zijn beoordeeld op basis van het aantal volgers in combinatie met de engagement rate. Ieder kwartaal zijn de merken die op al deze punten gemiddeld het best scoren terug te vinden in de Instagram Top 100. Aan het einde van het jaar zal de lijst met de meest succesvolle merken op Instagram over heel 2022 bekend gemaakt worden. Bekijk hieronder de tussenstand van de top 10 per land in dit eerste kwartaal.
Dutch Instagram Top 100 – Q1 2022
1. @gstarraw
2. @bol_com
3. @efteling
4. @vangoghmuseum
5. @theoceeancleanup
6. @annefrankhouse_official
7. @schorembarbier
8. @giethoorn_village
9. @visitkeukenhof
10. @shell
Lees meer over het onderzoek en bekijk het artikel met de volledige lijst van de 100 meest populaire Nederlandse accounts van Q1 2022 hier: bit.ly/DutchIG100Q122
Belgian Instagram Top 100 – Q1 2022
1. @graspopmetalmeeting
2. @rockwerchterfestival
3. @walibibelgium
4. @pairidaizaofficial
5. @rampagebelgium
6. @zoo_planckendael
7. @pukkelpop
8. @plopsa_official
9. @flyingbrussels
10. @cartamundicards
Bekijk het artikel met de volledige lijst van de 100 meest populaire Belgische accounts van Q1 2022 hier: bit.ly/BelgianIG100Q122
German Instagram Top 100 – Q1 2022
1. @europapark
2. @siemens
3. @kliemannsland
4. @vivaconagua
5. @theofficialbrabus
6. @deutschebahn
7. @mcdonaldsde
8. @fridaysforfuture.de
9. @phantasialand
10. @volkswagen_de
Bekijk het artikel met de volledige lijst van de 100 meest populaire Duitse accounts van Q1 2022 hier: bit.ly/GermanIG100Q122
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.