Industry Wire

Geplaatst door Tinder

Tinder luidt het festivalseizoen in met Festival Mode

Amsterdam, 19 april 2022 – Tinder introduceert vandaag Festival ModeTM: een nieuwe tool die ervoor zorgt dat muziekliefhebbers elkaar vinden op hun favoriete festival. Festivals over de hele wereld doen mee aan het initiatief en in Nederland kunnen bezoekers van de festivals Milkshake en Vunzige Deuntjes elkaar via de nieuwe functie makkelijk ontmoeten en zich op die manier gezamenlijk voorbereiden op het eerste festivalseizoen in jaren.

Het werkt als volgt:
• Festival Mode is live in Tinder Explore, als een van de vele manieren waarop leden met elkaar in contact kunnen komen door gedeelde interesses en ervaringen.
• 20 van de grootste festivals ter wereld zijn beschikbaar in de nieuwe functie, waardoor leden een maand voorafgaand aan het festival kunnen matchen met andere bezoekers. In Nederland kunnen liefhebbers van Vunzige Deuntjes en Milkshake Festival een party crew samenstellen.
• Het zal ook een “Festival Goers” ruimte bevatten, voor leden die de festivals niet bezoeken maar alsnog van de festival stemming willen meegenieten.
In Nederland zal Festival Mode beschikbaar zijn voor Vunzige Deuntjes Festival, dat zal plaatsvinden op 9 juli 2022 in het Amsterdamse Bos. Ook voor Milkshake Festival, een dance-festival op 31 juli en 1 Augustus kunnen bezoekers gebruik maken van Festival Mode.

“Muziek is een universele taal en de nummer één interesse onder Tinder-leden wereldwijd. Veel van onze leden kunnen dan ook niet wachten om volop fysieke evenementen te bezoeken. Wij moedigen dit enthousiasme aan en willen hen helpen bij leuke ontmoetingen in de aanloop naar een van de grootste festivalseizoenen in jaren,” zegt Kyle Miller, VP Product Innovation bij Tinder. “Festival Mode geeft je een kans om alvast rond te kijken, nieuwe mensen te ontmoeten en vrienden te maken voordat je het festivalterrein opgaat. Het is een geweldige, toegankelijke manier om weer connecties te maken in de echte wereld.”

Festival Mode is tot stand gekomen met ’s werelds grootste live entertainment bedrijf Live Nation, evenals live event producenten AEG Presents en Supertruct Entertainment. De applicatie is nu beschikbaar voor Tinder leden wereldwijd in Explore. Een volledige lijst van festivals die in de Festival Mode te zien zullen zijn vind je op de newsroom van Tinder.

Over Tinder
Tinder werd in 2012 geïntroduceerd op een universiteitscampus en is ’s werelds populairste app om nieuwe mensen te ontmoeten. Tinder is beschikbaar in 190 landen en in meer dan 40 talen. Wereldwijd heeft Tinder de hoogste omzet als non-gaming app. De app is meer dan 500 miljoen keer gedownload en heeft geleid tot meer dan 70 miljard matches.

Over Live Nation Entertainment
Live Nation Entertainment (NYSE: LYV) is ’s werelds grootste live entertainment bedrijf dat bestaat uit wereldwijde marktleiders: Ticketmaster, Live Nation Concerts, en Live Nation Sponsorship. Ga voor meer informatie naar http://www.livenationentertainment.com.

Over AEG Presents
AEG Presents combineert de kracht van het live-evenement met een focus op de ontwikkeling van artiesten en is een wereldwijde leider in de muziek- en entertainmentindustrie. Het bedrijf is actief op vier continenten en heeft een ongeëvenaarde toewijding aan artisticiteit, creativiteit en gemeenschap. De tentpole festivals en meerdaagse muziekevenementen, de wereldwijde tour promotie, het uitgebreide netwerk van clubs, theaters, arena’s en stadions, en de gerenommeerde eigen en partnermerken van het bedrijf vormen samen een ongeëvenaarde infrastructuur voor de ontwikkeling van artiesten en het bereiken van het publiek, terwijl de lat voor de live muziek ervaring steeds hoger wordt gelegd. Meer informatie is te vinden op www.aegpresents.com.

Over Superstruct Entertainment
Superstruct Entertainment is een live-entertainmentplatform dat wereldwijd meer dan 50 grootschalige muziekfestivals bezit en exploiteert.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht