LimoenGroen vernieuwt Eva Jinek online

KRO-NCRV gaat de behoefte invullen aan betrokken kwaliteitsjournalistiek met een interactief online format voor Eva Jinek. LimoenGroen heeft de realisatie van het vernieuwde Jinek.nl voor haar rekening genomen, waar een goede balans tussen eigen content en bijdragen vanuit de nieuwslezende community centraal komt te staan: Make-Up your mind met Eva 365 dagen per jaar.
Genuanceerd, verbindend en constructief zijn de vernieuwde merkwaarden van Eva Jinek. De nieuwe website wordt ondersteund door het interactieve Evabot, een messenger bot waar fans en lezers de dialoog met het Eva-platform aan kunnen gaan. Op deze manier wordt een loyale en grotere groep ambassadeurs op een heel persoonlijke manier aangesproken. Uitgangspunten zijn constructieve nieuwsverhalen met aandacht voor positiviteit en nuance en waar je zelf aan kunt bijdragen. Tegen de echochamber: “Niet voor mensen die alles al weten”.
Evabot, Eva Vandaag en Eva op TV gaan onderdeel uitmaken van het nieuwe Jinek.nl. Na De Rijdende Rechter en Binnenstebuiten werd LimoenGroen opnieuw gevraagd om een duurzame, toegankelijke website te realiseren waar razendsnel content op een gemakkelijke manier kan worden ontsloten.
GreenBerry is verantwoordelijk voor het concept en ontwerp.
Eva Jinek is de eerste NPO-presentator die een ‘eigen plek op internet’ krijgt. De doelstelling is om minimaal 100 duizend bezoekers per maand te behalen.
Foto: KRO-NCRV/William Rutten
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.