Logo Emerce Academy
Digital Marketing

Advanced Marketing Analytics

Wil je meer invloed hebben op marketingbeslissingen in je organisatie of wil je je eigen beslissingen meer op feiten baseren? Maak een volgende stap richting geavanceerde analyses met deze training.
Verken geavanceerde niveaus en principes van zuivere marketing analytics.
Leer doelstellingen formuleren, data analyseren en voorspellende analyses inzetten.
Ontdek hoe je Artificial Intelligence en Machine Learning voor jou kunt laten werken.
Voor jou?

Je bent geen hardcore data scientist maar zit iedere dag wel dicht op de data. Je analyseert bijvoorbeeld de performance van campagnes of je zit boven op de KPI’s van je afdeling. Als marketeer, campagnemanager of customer journey expert zoek je naar de volgende stap in analyse. Je wilt door slimmere datacollectie en ontsluiting naar (media) keuzes betere resultaten halen. Kennis van analyticstooling is handig maar geen must. Wel handig wanneer je toegang hebt tot voldoende data zodat je de kennis direct kunt toepassen in de praktijk. Je werk- en denkniveau is minimaal op HBO-niveau.

Type
Training
Docent
Marcel Udo, Alex Dowdalls
Locatie
Amsterdam, Eindhoven, Leusden, Utrecht of Online
Beschikbare data
Datum
3 en 10 april (VOL)
Tijd
09.30 - 16.30 uur
Datum
3 en 10 juni 2024
Tijd
09.30 - 16.30 uur
Datum
10 en 11 juli 2024
Tijd
09.30 - 16.30 uur
€ 1295 |
Datum kiezen & inschrijven

Omschrijving

Data staat centraal in de training. Het belang van data hoef je niet meer uitgelegd te worden, maar hoe kun je data nog slimmer benutten en voor je laten werken? Deze training geeft je de antwoorden. Leer niet alleen hoe je data kunt inzetten bij campagnes, maar ook bij alle andere marketingprocessen.

Het beheersen van data en analytics stelt je in staat om marketinginspanningen in verschillende kanalen nauwkeurig te beoordelen en zo kansen beter te benutten. Ontwikkel de vaardigheden om grondige en zelfs voorspellende analyses uit te voeren, en leer hoe je de resultaten kunt integreren in een businesscase, campagnevoorstel, productontwikkeling of klant-/marktstrategie.

Met deze training vergroot je je vermogen om waardevolle inzichten uit data te halen en ze effectief toe te passen in verschillende marketingcontexten. Zet data in als een krachtig hulpmiddel om strategische beslissingen te nemen en je marketingresultaten te optimaliseren.

Programma

Dag 1: Data, personalisatie en campagnes

Deze dag staat in het teken van data, personalisatie en campagnes. Deelnemers leren over datakwaliteit, analyse, en het gebruik van analytics voor bruikbare inzichten. Ook wordt ingegaan op het vertalen van bedrijfsdoelen naar relevante KPI’s, doelgerichte sturing en het effectief gebruik van first-party data in campagnes.

Dag 2: Toepassen, voorspellen en meten

Dag 2 richt zich op het toepassen, voorspellen en meten van data. Hier wordt dieper ingegaan op het nut van data en de toepassing ervan, evenals waarom AI belangrijk is voor marketing. Deelnemers leren over data-analysetechnieken, datamining en de verschuiving van real-time naar predictieve analyses. Ook worden aspecten van AI en machine learning besproken, samen met ethische en privacykwesties.

Resultaten

Kortom, deze training voorziet je van de nodige kennis en vaardigheden om data effectief te benutten, geavanceerde analyses uit te voeren en strategische marketingbeslissingen te nemen op basis van feitelijke inzichten.

Je leert:
Data transformeren naar inzichten;
Juiste toepassing van analytics en tracking;
Het bepalen van KPI's per funnel;
Verschillende campagnesturingsmodellen;
Valkuilen bij conversieattributie;
Alles over 1st party data en cookies;
Data-mining technieken en visualisatie;
Nut en noodzaak van voorspellende analyses;
Voorwaarden om AI en Machine Learning te implementeren;
Ethische dilemma's en risico's bij besluitvorming over het gebruik van data.

Trainer

Marcel Udo
Marcel Udo

Marcel heeft als Sales Director bij TMG de online display advertising afdeling opgestart en later uitgebouwd. In die hoedanigheid is hij al in 2008 voor het eerst gestart met programmatic advertising Na een periode van werkzaamheden op diverse Europese locaties voor online tech ondernemingen is Marcel in 2014 weer teruggekeerd naar TMG waar hij namens TMG diverse collega publishers heeft geadviseerd bij het opzetten van hun eigen programmatic advertising afdelingen en de eigen online sales afdeling heeft gereorganiseerd. Marcel is momenteel werkzaam als zelfstandig online programmatic consultant en cofounder van een online ad exchange.

Alex Dowdalls
Alex Dowdalls

Alex is oprichter en partner bij AXVECO BV en helpt klanten hun businessmodel te vernieuwen door de inzet van digitale technologieën zoals AI en blockchain.

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik me voor meerdere trainingen aanmelden?
Ja dit kan. Stuur een mail naar academy@emerce.nl met de aanvraag voor de verschillende trainingen die je wilt volgen.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Vinden de trainingen online of op locatie plaatst?
Dit is per sessie verschillend. Op de opleidingspagina van de training vind je de locatie. 
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 
Wat zijn de locaties van de fysieke trainingen?
Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Leusden en Amersfoort. 

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager