Logo Emerce Academy
Conversion & Analytics

Persona & Customer Journey Mapping

Ben jij op zoek naar manieren om de klantbeleving van je bedrijf te verbeteren en klanten terug te laten komen? Wil je meer inzicht krijgen in de behoeften en het gedrag van je klanten en hoe je hen het beste kunt bereiken?
Begrijp wie je klanten zijn, wat ze willen en hoe ze zich gedragen.
Breng de klantreis in kaart en verbeter deze in elke fase.
Creëer de ultieme klantbeleving met persona's en customer journeys.
Voor wie de sessie geschikt is:

Digitale professionals die zich bezig (gaan) houden met user experience, zoals: Digitaal strategen, UX designers, service designers, conversie-specialisten, online marketeers, product owners, e-commerce managers, marketing- en communicatiespecialisten en startende ondernemers (startups).

Type
Deep dive
Docent
Sjoerd Walinga
Locatie
Online classroom
Momenteel geen data beschikbaar

Omschrijving

Tijdens deze tweedaagse deep dive leer je hoe je met persona’s en customer journeys de ultieme klantbeleving kunt realiseren. Je ontdekt wat je klanten echt willen en hoe je jezelf kunt onderscheiden van de concurrentie. Door het gebruik van persona’s en customer journeys zorg je ervoor dat je klanten terugkomen, blijven en je bedrijf positief aanbevelen aan anderen.

Persona’s helpen je om de klant echt te begrijpen en met een customer journey krijg je inzicht in de klantreis. Samen helpen ze je om kansen te ontdekken om de klantbeleving te verbeteren in elke fase van de customer journey.

“If the user can’t use it, it doesn’t work” – Sjoerd Walinga, docent.

Tijdens deze training

Dag 1 (09:30 - 12:30): Persona's

We beginnen met een introductie van persona’s: wat zijn ze en waarom zijn ze belangrijk? Vervolgens krijg je handvatten om persona’s te kunnen maken, voorbeelden van best practices, tips, tricks en valkuilen. Je past de geleerde kennis en vaardigheden direct toe op je eigen case.

Dag 2 (09:30 - 12:30): Customer Journey

We beginnen met een introductie van customer journeys: wat zijn ze en waarom zijn ze belangrijk? Vervolgens krijg je handvatten om een customer journey te kunnen maken, voorbeelden van best practices, tips, tricks en valkuilen. Ook hier pas je de geleerde kennis en vaardigheden direct toe op je eigen case.

Resultaten

Kortom, na deze tweedaagse training heb je alle tools en kennis in handen om de klantbeleving van je bedrijf naar een hoger niveau te tillen en zo een voorsprong te creëren op de concurrentie.

Na deze training weet je:
De definitie en het belang van persona's en customer journeys;
Hoe je persona's kunt toepassen om klanten beter te begrijpen;
Hoe je een customer journey in kaart brengt;
Hoe je kansen kunt ontdekken om de klantbeleving te verbeteren in elke fase van de customer journey;
Valkuilen en tips om persona's en customer journeys effectief te gebruiken;
Hoe je je eigen case kunt toepassen met de geleerde kennis en vaardigheden.

Trainer

Sjoerd Walinga
Sjoerd Walinga User Experience en Conversie expert

Sjoerd heeft een grote passie voor usability, user experience, conversie-optimalisatie en gedragswetenschap. Zijn ervaringen bij grote bedrijven zoals Menzis, Roompot, Greetz, Philips en Gemeente Groningen maken hem tot een expert op dit gebied. Daarnaast geeft Sjoerd gastcollege op diverse hogescholen en universiteiten en traint hij professionals en managers bij bedrijven als Talpa, RTL, Essent, KvK en de Belastingdienst. Zijn brede ervaring en expertise zorgen ervoor dat hij de deelnemers van de training kan inspireren en de benodigde kennis kan overbrengen.

Reviews

Marijke van der Aar My Jewellery

Een inspirerende ochtend met gelijkgestemden! De sessie bood nieuwe inzichten en bevestigde mijn bestaande kennis. Ik voel me nu geïnspireerd en heb praktische handvatten gekregen om mijn project verder te brengen. Een waardevolle ervaring die ik direct kan toepassen.

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 
Wat zijn de locaties van de fysieke trainingen?
Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Leusden en Amersfoort. 
Wat is het verschil tussen de verschillende formats?
Masterclass – Een internationaal erkende expert deelt zijn expertise. (drie á vier uur). Training – expert praat mensen bij in een á drie dagen (of zes á twaalf uur online verspreid over meerdere momenten). Deep dive – een specifiek onderwerp waar je in een korte tijd (drie a vier uur) de diepte over ingaat met een expert. Workshop – staat voor actief meedoen. Opdrachten maken en mee doen.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager