Meer Artikelen

Europa’s grootste online modeshops goed voor 8 miljard

De vier grootste online modewinkels van Europa zijn samen goed voor een omzet van acht miljard euro.

Retail
Premium

ASOS groeit 20 procent, maar vooral in Engeland

Online kledingwinkel ASOS boekt in het eerste kwartaal een omzetgroei van dertig procent op thuismarkt Engeland en twaalf procent daarbuiten. Buitenlandse groei moet komen uit geplande prijsconcurrentie.

E-commerce

Europa’s grootste kledingwinkels ondermaats ingericht

Zelfs Europa’s grootste kledingwinkels, waaronder Zalando en Asos, zijn niet goed ingericht. In een onderzoek van Forrester Research komt Wehkamp als beste naar voren, maar ook de Nederlanders kunnen veel beter.

Customer Experience
Premium

Doel ASOS: 10 procent klantgroei per jaar

Online kledingwinkel ASOS boekt een jaaromzet van 1,2 miljard euro over het afgelopen jaar en streeft naar een ruime verdubbeling in de komende jaren. Een belangrijke factor daarin is het doel om jaarlijks tien procent nieuwe actieve klanten te winnen.

E-commerce

Jaaromzet modewinkel ASOS: 1,2 miljard euro

De andere grote Europese modewinkel, ASOS, sluit het boekjaar af met een omzet van 1,2 miljard euro. De groei van 27 procent komt vooral uit thuismarkt Engeland, maar de directie investeert fors in Europese groei.

E-commerce

Grote Europese modewinkels makkelijke overnameprooi

De aandeelkoersen van Europese webwinkels als ASOS, Boohoo en Yoox zijn zo laag dat de bedrijven makkelijke overnameprooien zijn.

Retail
Premium

ASOS verliest 20 procent voorraad na brandstichting

Kledingwinkel ASOS is twintig procent van zijn voorraad verloren door een brandstichting in zijn belangrijkste distributiecentrum in Engeland.

E-commerce

Sterke Pond drukt kwartaalcijfers Asos

De Engelse online modewinkel Asos heeft last van de sterke Engelse Pond. De buitenlandse omzet steeg ‘maar’ zeventien procent. Dit beoogde jaaromzet ligt nog steeds op 2,5 miljard pond (3 miljard euro).

Start-ups

ASOS ‘pikt’ social media-foto’s klanten

‘As seen on Me’ heet de nieuwe sectie op de site van ASOS, een rubriek waar het foto’s van klanten ‘rooft’ van social media en die herpubliceert met een link ‘Koop dit nu’.

Customer Experience

DPD ‘slaat alarm’ over bezorgingen ASOS

Pakketbezorger DPD gaat Engelse klanten van modewinkel ASOS de avond voor hun bezorgingen ‘alarmeren’. Ze krijgen per sms de vraag welke van de vijf bezorgopties ze het liefst willen gebruiken.

E-commerce

Europa snelstgroeiende regio voor ASOS

Met zeventig procent groei is het Europese vasteland het snelstgroeiende afzetgebied voor online modewinkel ASOS. De kwartaalomzet komt voor het eerst boven de 400 miljoen euro uit.

E-commerce

Asos met live kledingadvies via Google Helpouts

Online modewinkel Asos gaat persoonlijke kledingadviezen geven via Google Helpouts. Klanten kunnen blokken van vijftien minuten boeken voor videochats met stylisten van de webshop.

Customer Loyalty
Premium

Kwartaalomzet webwinkel ASOS plust 45 procent

Online modewinkel ASOS heeft de verkopen in het afgelopen kwartaal met bijna de helft zien groeien. Van een tanend sentiment op de Europese markt is geen sprake.

E-commerce

ASOS neemt belang in tweedehandswinkel

De online modewinkel ASOS neemt een groot minderheidsbelang in Covetique, een webshop die tweedehands luxekleding verkoopt.