Groei retailmedia dempt omzetdaling Criteo
De groei in retailmedia (+22%) houdt de omzet van Criteo grotendeels overeind. De maker van reclametechnologie boekt een klein daling in de verkopen. Beleggers verwachtten beter.
De groei in retailmedia (+22%) houdt de omzet van Criteo grotendeels overeind. De maker van reclametechnologie boekt een klein daling in de verkopen. Beleggers verwachtten beter.
Megan Clarken heeft de raad van commissarissen aangegeven dat ze binnen nu en twaalf maanden haar functie van CEO bij Criteo wil neerleggen.
Technologiebedrijven Criteo en Microsoft sluiten een strategische samenwerking op het terrein van retailmedia.
Retailmedia is een discipline die snel verandert. De gemiddelde investeringscyclus die nodig is om koploper te blijven, is 18 maanden.
Digitaal reclamebedrijf Criteo zag de omzet uit online retailmedia afgelopen jaar met 29 procent stijgen tot boven de tweehonderd miljoen dollar.
Het is Criteo serieus met retailmedia als advertentievorm. Het Franse bedrijf stelt er een aparte general manager voor aan, in de persoon van de Duitse Melanie Zimmermann.
Technologiebedrijf Criteo zag de omzet in het derde kwartaal met vijf procent toenemen tot 469 miljoen dollar.
De rechtbank Amsterdam veroordeelt Criteo voor het zonder toestemming plaatsen van trackingcookies bij een particuliere gebruiker die daarover naar de rechter stapte.
De internationale marketinggroep Omnicom gaat digitale detaildata afnemen van Criteo. Met die gegevens kunnen de bureaus hun klanten benchmarks gaan verstrekken.
De Franse toezichthouder op de privacy legt Criteo een geldboete op van veertig miljoen euro. Het reclametechnologiebedrijf kon niet aantonen dat het toestemming had om profieldata te verwerken van...
De leverancier van reclametechnologie Criteo zou zijn Nederlandse kantoor hebben gesloten.