Meer Artikelen

Mediabestedingen: 323 miljoen euro in Q3 2014

Adverteerders gaven in het derde kwartaal van dit jaar 323 miljoen euro uit aan internetreclame. Search en display zijn goed voor 80 procent van de budgetten. Het ziet ernaar uit dat Google AdWords eind 2014 zijn laagste groei in lange tijd zal vertonen.

Marketing

Nederlandse bestedingen affiliatemarketing goed omlaag

Adverteerders nemen lieten affiliatemarketing in 2013 wat links liggen en zochten andere performancekanalen. De jongste bestedingscijfers van het IAB laten zien dat de bestedingen bij affiliatemarketing in 2013 met 2,1 procent daalden.

Online advertising

Online reclamebestedingen Nederland groeien tot 1,3 miljard

Adverteerders gaven in 2013 voor 1,3 miljard euro uit aan reclame via digitale kanalen. Dat is een stijging van 8,4 procent. Het IAB-onderzoek van Deloitte laat zien dat videoreclame in Nederland groter is dan op mobiel.

Online advertising

Deloitte: 2014 jaar van wearables en digitaal onderwijs

In 2014 neemt de opkomst van wearables toe en worden zij steeds vaker ingezet voor medische doeleinden. Online opleidingen en cursussen zijn daarnaast een snel groeiende trend in onderwijslandschap, maar zullen op korte termijn geen bedreiging vormen voor de traditionele onderwijsvormen.

Ouderen groeimarkt voor tablets en smartphones

Van de oudere Nederlandse consumenten bezit 35 procent een smartphone en 37 procent een tablet. Voor de smartphone geldt dat het gebruik en bezit daalt naarmate de Nederlandse consument ouder wordt, terwijl bij tablets de piek met 51 procent in de middelste leeftijdscategorie zit. Dat blijkt uit de Global Mobile Consumer Survey Addicted to Connectivity, een jaarlijks onderzoek van Deloitte onder de mobiele consument.

Adyen snelstgroeiende bedrijf van Nederland

Payment service provider Adyen is het snelstgroeiende bedrijf van Nederland. De verkopen stegen afgelopen vijf jaar met een kleine vijftienduizend procent. Het bedrijf wint daarmee de Deloitte Fast50.

Payment

‘Tweede scherm concurreert niet met televisie’

Het gebruik van tablets en telefoons kannibaliseert niet op de wijze waarop consumenten televisie kijken. Ook maken ze ander gebruik van apps om te interacteren met televisieprogramma’s, als die mogelijkheid al bestaat.

Online marketing

Deloitte sleept bijna een half miljoen binnen met sociale media

Het gebruik van sociale media bij Deloitte Nederland heeft het advieskantoor in nauwelijks een jaar negentien offertes en negen contracten opgeleverd ter waarde van 450.000 euro. Dat vertelde social business adviseur Jochem Koole gisteren op de kennis- & inspiratiesessie Data Pioniers van Multiscope in Utrecht.

Deloitte: apps juist geen bedreiging voor media- en telecombranche

In 2013 zal de opkomst van apps en televisie via internet de positie van bestaande spelers in de telecom- en mediabranche niet bedreigen, maar juist versterken en blijven traditionele tv’s en pc’s stand houden naast tablets en smartphones. Dat voorspelt Deloitte in haar toekomstvisie op ontwikkelingen en trends binnen de technologie-, media- en telecombranche (TMT).

Deloitte: ‘Zet tv in voor verhogen merkbekendheid’

De advertentie-uitgaven aan televisie afgelopen zullen de komende jaren blijven stijgen. Dat verwacht Deloitte, dat vandaag een onderzoek presenteerde op het congres Spot On TV in Amsterdam.

België krijgt clearinghouse ICANN

Er komt een wereldwijd clearinghouse om misbruik van domeinnamen tegen te gaan. Domeinbeheerder ICANN heeft de opdracht gegund aan Deloitte België, IPClearinghouse en IBM België.

DML 2012: Online advertentiemarkt passeert print

De online advertentiemarkt is nu al groter dan de reclamemarkt voor televisie en zal zelfs print inhalen. Dat zegt Deloitte.

Nederlandse retail heeft niets met mobiele QR-scanners

De grootste webwinkels van Nederland doen niets met mobiele QR- en barcodescanners. Zo missen ze de kans om offline retail met elkaar te koppelen.

Mobile

Steeds meer huishoudens hebben twee tablets

Vijf procent van de huishoudens koopt in 2012 zijn tweede tabletcomputer. Dat kan een grote, dure zijn of een uit de nieuwe generatie tabs van onder de tweehonderd dollar. Daarvan zullen er dit jaar veel verschijnen.

Voiceworks op eerste plek in Technology Fast 50

Een omzetgroei in de afgelopen 5 jaar van ruim 2.700 procent, heeft Voiceworks, dat telefonieoplossingen aanbiedt voor de zakelijke markt, aan de eerste prijs geholpen in een wedstrijd voor snelst groeiend technologiebedrijf, de Fast 50. Drukwerkdeal.nl eindigde op de tweede plek.