Meer Artikelen

Premium

Otto blijft de grootste na Amazon

Otto blijft de grootste webwinkel ter wereld na Amazon.com. De Duitse webwinkel zag de omzet afgelopen boekjaar groeien tot 5,5 miljard euro. Het sociale aspect van e-commerce krijgt komend jaar meer aandacht.

Otto koopt ‘exclusieve’ winkelcommunity

De grootste webwinkel ter wereld, na Amazon.com, steekt de tenen in het water met social shopping. Otto neemt een belang in winkelcommunity Limango, een site voor jonge ouders.

Otto met ‘samen webwinkelen’ in Engeland

Postorderaar Otto probeert shoppen op internet een sociale draai te geven. Via het in Engeland nieuw winkelmerk Oli kan het koperspubliek visueel kledingcombinaties maken, die doorsturen en er binnenkort over chatten via Live Messenger.

Groot RFID-project voor Siemens bij Otto

Siemens Business Services heeft een groot rfid-project binnengehaald bij de Duitse postordergigant Otto. Bedoeling is dat de voorraad in het distributiecentrum van Otto in Hamburg voortaan wordt bijgehouden met behulp van rfid. Behalve dat het Otto een efficiencyslag oplevert, kan met behulp van rfid ook verlies en diefstal worden tegengegaan in het distributiecentrum.

Premium

Otto en Microsoft samen in elektronische handel

's Werelds grootste postorderbedrijf Otto en softwaregigant Microsoft gaan samenwerken op het gebied van elektronische handel. Dat hebben beide bedrijven bekendgemaakt in Hamburg.

Kleding kopen via internet steeds populairder

Na lang geaarzeld te hebben, lijkt de Nederlandse consument ook het kledingrek op internet te hebben gevonden. Vooral postorderbedrijven merken dat consumenten steeds meer kledingstukken kopen via internet. Met name het laatste jaar heeft de verkoop van kleding via internet een hoge vlucht genomen, constateert bijvoorbeeld postorderbedrijf Otto.