Otto blijft de grootste na Amazon
Otto blijft de grootste webwinkel ter wereld na Amazon.com. De Duitse webwinkel zag de omzet afgelopen boekjaar groeien tot 5,5 miljard euro. Het sociale aspect van e-commerce krijgt komend jaar meer aandacht.
Otto blijft de grootste webwinkel ter wereld na Amazon.com. De Duitse webwinkel zag de omzet afgelopen boekjaar groeien tot 5,5 miljard euro. Het sociale aspect van e-commerce krijgt komend jaar meer aandacht.
De grootste webwinkel ter wereld, na Amazon.com, steekt de tenen in het water met social shopping. Otto neemt een belang in winkelcommunity Limango, een site voor jonge ouders.
Postorderaar Otto probeert shoppen op internet een sociale draai te geven. Via het in Engeland nieuw winkelmerk Oli kan het koperspubliek visueel kledingcombinaties maken, die doorsturen en er binnenkort over chatten via Live Messenger.
Siemens Business Services heeft een groot rfid-project binnengehaald bij de Duitse postordergigant Otto. Bedoeling is dat de voorraad in het distributiecentrum van Otto in Hamburg voortaan wordt bijgehouden met behulp van rfid. Behalve dat het Otto een efficiencyslag oplevert, kan met behulp van rfid ook verlies en diefstal worden tegengegaan in het distributiecentrum.
's Werelds grootste postorderbedrijf Otto en softwaregigant Microsoft gaan samenwerken op het gebied van elektronische handel. Dat hebben beide bedrijven bekendgemaakt in Hamburg.
Na lang geaarzeld te hebben, lijkt de Nederlandse consument ook het kledingrek op internet te hebben gevonden. Vooral postorderbedrijven merken dat consumenten steeds meer kledingstukken kopen via internet. Met name het laatste jaar heeft de verkoop van kleding via internet een hoge vlucht genomen, constateert bijvoorbeeld postorderbedrijf Otto.