Klarna groeit 93 procent in Nederland
Achteraf betalen bij webwinkels wint aan populariteit gezien de enorme groei die Klarna (+93 procent) en Afterpay (+65%) vorig jaar doormaakten. iDEAL blijft ondanks dat zonder twijfel het populairst.
Achteraf betalen bij webwinkels wint aan populariteit gezien de enorme groei die Klarna (+93 procent) en Afterpay (+65%) vorig jaar doormaakten. iDEAL blijft ondanks dat zonder twijfel het populairst.
De Nederlandse consument geeft in 2017 voor circa 22 miljard euro uit aan de producten en diensten die hij online kocht. Het nu lopende vierde kwartaal zal goed zijn voor circa zeven miljard euro, mede geholpen door de nieuwe koopjesfestivals Black Friday en Single’s Day.
Nederlandse ondernemers zijn zich te weinig bewust van de gevaren van cybercrime en daarom gaat PostNL zijn kennis met de e-commercemarkt delen via Thuiswinkel.org.
Nederlandse webwinkels zitten te springen om personeel. Ze zitten vooral verlegen om hoogopgeleide mensen met expertise op het gebied van online marketing en data-analyse.
Bijna een kwart van alle online aankopen in Nederland vindt plaats via een smartphone of een tablet. Telefoons zijn goed voor negen procent van het totaal, heel weinig in vergelijking met bijvoorbeeld de dertig procent in Engeland
Webwinkels genereren deze weken voor kerst gemiddeld ruim vijftig procent meer omzet dan in reguliere weken, aldus onderzoek van Thuiswinkel.org. De druk op de kerstperiode is nog hoger dan in de aanloop naar Sinterklaas.
Webwinkels in Nederland zetten dit jaar voor meer dan een miljard euro om in de periode dat Sinterklaas zijn boodschappen doet, aldus schattingen van Thuiswinkel.org.
Nederland, en dan vooral vrouwen, betalen steeds vaker achteraf bij het webwinkelen. Mannen voldoen transacties het liefst direct met Paypal […]
Thuiswinkel.org brengt een keurmerk uit dat specifiek is bedoeld voor webshops die zich richten op de zakelijke markt. Winkeleigenaren moeten zich eerst laten certificeren alvorens het keurmerk te mogen voeren.
De Nederlandse consument gaf in het eerste kwartaal van 2016 voor 4,9 miljard euro uit aan aankopen bij webwinkels. Dat is 13 procent meer dan het jaar ervoor. Acht procent van de aankopen gaat per mobiele telefoon, een plus van zestig procent.
Driekwart van alle online aankopen in Nederland worden betaald met iDEAL, creditcard of PayPal. Dat is zes procent meer dan in 2014. Inmiddels wordt ook zes procent van alle online aankopen via mobiele telefoons gedaan.
Het klachtenloket E-commerce dat de Europese Commissie bedacht, werkt niet. Althans, het is niet af omdat vijf landen niet meedoen, waaronder twee van de drie grootste markten: Duitsland en Frankrijk.
De winnaars van de Thuiswinkel Awards Publieksprijzen XS 2016 zijn bekend. In 16 categorieën koos de consument zijn favoriete webwinkels tot winnaar. De winnaars kregen hun Award uitgereikt door Jan Joost van Gangelen in Inn Style, Utrecht.
Thuiswinkel.org en GfK verwachten dat webwinkels in de weken rond Sinterklaas en kerstmis tot dertig procent meer omzet boeken dan in gemiddelde weken.
De Nederlandse consument shopt al makkelijk online, maar een onderzoek van ShoppingTomorrow laat zien dat dat nog eens verdubbelt tot 2020. Een derde van de consumenten verwacht zelfs minder de stadscentra te bezoeken tegen die tijd.