More artikelen

Thuiswinkel.org ongelukkig met uitstel SEPA

Thuiswinkel.org is verbaasd over het Europese voorstel om banken nog zes maanden extra te geven voor de overstap naar het Europees betalingssysteem SEPA.

Payment

111 miljoen euro extra kerstomzet voor Nederlandse webwinkels

Nederlandse webwinkels verwachten in de aanloop naar kerst in totaal 111 miljoen euro extra omzet. Dat is 39 procent bovenop de reguliere omzet. Vorig jaar was dit nog 32 procent extra omzet. Dit blijkt uit gezamenlijk onderzoek van Thuiswinkel.org, PostNL en Blauw Research over online aankopen voor de kerstperiode.

Premium

47 procent extra omzet door online Sinterklaasverkopen

Online retailers in Nederland verwachten tussen 1 november en 5 december een extra omzet van 225 miljoen euro door de verkoop van Sinterklaasartikelen en cadeaus. Dat is 45 miljoen bovenop de gemiddelde weekomzet van de weken voor de feestdagen. Dit blijkt uit gezamenlijk onderzoek van Thuiswinkel.org, PostNL en Blauw Research.

Thuiswinkel.org op handelsmissie naar China

Vertegenwoordigers van de Nederlandse en Europese e-commercesector gaan op handelsmissie naar China om met de lokale ondernemers daar van gedachten en, waar mogelijk, handel te wisselen.

E-commerce

Sinterklaas brengt webshops 40% extra omzet

De Nederlandse consument geeft komende weken zo’n veertig procent meer uit bij webwinkels dan in een normale periode.

E-commerce

Kabinet is voor e-ID stelsel

Minister Kamp (Economische Zaken) werkt momenteel aan een beleidsbrief over identificatiemethoden en leeftijdverificatie. Branchevereniging Thuiswinkel.org hoopt dat de aanbevelingen uitzicht gaan bieden op een webwinkelvriendelijk e-ID stelsel.

E-commerce

Nederlands m-commerce naar 1,2 miljard euro

Webwinkels realiseren dit jaar voor een miljard euro aan omzet via mobiele dragers als tablets en smartphones, aldus onderzoek van Thuiswinkel.org.

E-commerce

Nederlandse webwinkels naar 10,5 miljard omzet in 2013

De e-commercesector in Nederland groeit dit jaar naar verwachting met 8 procent tot 10,5 miljard euro. De grootste groei zit in de verkoop van fysieke producten (11 procent), terwijl de omzet van diensten als reizen, vakanties en tickets met 6 procent toenam.

E-commerce

Thuiswinkel.org: ontwikkeling naar eID-stelsel goede zaak

Thuiswinkel.org vindt een eventuele legitimatieplicht bij webshops een goed plan. Als het aan staatssecretaris Van Rijn ligt kunnen zaken als drank, sigaretten en gewelddadige games in de toekomst alleen nog maar online gekocht worden met behulp van een eID. De online pas moet dezelfde wettelijke status krijgen als een regulier identiteitsbewijs.

Schade staking pakketbezorgers beperkt

De schade die webwinkels lijden door de staking van pakketbezorgers van PostNL lijkt beperkt. Dat zegt Thuiswinkel.org na een rondgang langs een aantal leden.

Kwart van de consumenten mijdt webwinkels zonder Thuiswinkel Waarborg

Maar een kwart van de consumenten vindt het ontbreken van het Thuiswinkel Waarborg-logo een reden om niet via die webwinkel te kopen. Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek van TNS NIPO. De representatieve steekproef is in april 2013 uitgevoerd onder ruim 300 Nederlandse consumenten van 18 jaar en ouder.

Webwinkels: ‘Innovatie van logistiek organisatie noodzakelijk’

Er is dringend behoefte aan innovatieve logistieke oplossingen waarmee webwinkels niet alleen de huidige, maar ook de toekomstige uitdagingen kunnen aangaan. Dat stellen Dinalog, Thuiswinkel.org en Rijksuniversiteit Groningen in een verkennende studie die gisteren op het congres Logistiek & E-commerce in Houten werd gepresenteerd.

‘Kostenstijging door Europese privacyregels buiten proportie’

Thuiswinkel.org deelt de vrees van minister Opstelten van Veiligheid dat het beschermen van persoonsgegevens Nederlandse bedrijven door nieuwe Europese regels jaarlijks 1,1 miljard euro gaat kosten. VNO-NCW en MKB-Nederland noemen dit ‘buiten alle proporties’. Deze lastenverzwaring is ruim vijftien maal zo veel als de huidige kosten van ongeveer 72 miljoen euro.

Nederlander koopt nog niet echt over de grens

Een op de zeven Nederlanders doet wel eens online aankopen over de grens. Dit is nauwelijks een verschil met het afgelopen jaar. Branchevereniging Thuiswinkel.org denkt dat er nog veel belemmeringen voor crossborder e-commerce moeten worden weggenomen.

Thuiswinkel.org wil proef online leeftijdsverificatie

Brancheorganisatie Thuiswinkel.org roept webwinkeliers op om deel te nemen aan een pilot voor de verkoop van leeftijdsgebonden producten, zoals alcohol, tabak, films of computerspellen. Tot op heden gedoogde de overheid dat webwinkels niet altijd aan deze eisen kunnen voldoen. Maar de kans is groot dat hier op termijn verandering in komt.