Ook Casema en @Home staan op tegen glas
Gefuseerde kabelaars in het Zesko-verband maken geen geheim van hun regionale acties gericht tegen glasvezel, anders dan UPC. Ook is UPC op verschillende plaatsen lokaal actief met gerichte marketing.
Gefuseerde kabelaars in het Zesko-verband maken geen geheim van hun regionale acties gericht tegen glasvezel, anders dan UPC. Ook is UPC op verschillende plaatsen lokaal actief met gerichte marketing.
Kabelaar wijzigt in stilte de telefonische marketing om zich te verdedigen tegen lokale glasvezelprojecten.
Sportinformatiebedrijf Infostrada verkoopt zijn mobiele portaal Sportsplaza aan Chellomedia. Het zusterbedrijf van kabelaar UPC krijgt daarmee de mobiele uitzendrechten voor Eredivisie voetbal in handen. Daarnaast verwierf het diezelfde rechten voor de Engelse Premier League.
Adverteerders kunnen voortaan met banners adverteren binnen de interactieve internetportal van UPC. Digitale TV-abonnees van UPC komen op de portal via hun afstandsbediening.
Nissan en Friesland Foods komen met interactieve commercials op het digitale kanaal van UPC. Evenals een viertal andere adverteerders, waarvan de namen nu nog niet bekend zijn. Holland Casino en Telfort gingen de adverteerders voor.
Kabelaar UPC is opnieuw begonnen met het aanbieden van HDTV programma’s, nadat de introductie vorig jaar ten tijde van het WK Voetbal in Duitsland mislukte door haperende decoders van Philips.
Zowel UPC als de binnenkort gefuseerde kabelaars Casema, Essent Kabelcom en Multikabel gaan video-on-demand (VOD) diensten aanbieden. Dat maakten beide bedrijven vrijdag bekend op het congres Kabel in de 21ste eeuw in Amsterdam.
Kabelbedrijf UPC gaat alle internetverkeer van zijn klanten filteren. Alle bezoeken aan kinderpornosites worden geblokkeerd met behulp van een lijst die de provider van de KLPD betrekt. Het bedrijf hoopt dat andere providers volgen. KPN lijkt niet van zins de zelfopgelegde censuur over te nemen, omdat providers niet verantwoordelijk zijn voor de inhoud van de data die ze vervoeren.
Terwijl de grote kabelaars flink investeren in interactieve televisie, zullen de inkomsten uit Video on Demand (VoD) de komende jaren gering zijn. Dat blijkt uit een rapport van Price Waterhouse Coopers (PwC). Pas na 2010 wordt er een 'explosie' van inkomsten uit Video on Demand verwacht.
“In 2007 en 2008 zal de hard disk recorder, in of naast de tv, doorbreken en het kijkgedrag van Nederlandse huishoudens massaal veranderen”. Met die boodschap opende Laurens van den Oever van marktonderzoeker GfK gisteren het congres TV en Internet in Bussum.
Nederlanders kunnen weinig met begrippen als Video On Demand en interactiviteit. Kabelbedrijven, producenten, omroepen en reclamebedrijven moeten samen aan de slag om Nederlanders te laten zien wat de mogelijkheden zijn van interactieve televisie. Dat zegt UPC Nederland tegen Emerce.
Kijkers van interactieve televisie van Tele2 kunnen binnen afzienbare tijd via de rode knop van hun afstandsbediening onder meer reizen boeken. Wanneer RTL Travel een item heeft over een reisbestemming kan de kijker via een druk op de rode knop worden doorgesluisd naar een website van een touroperator. Dat zei directeur Per Borgklint van telecomconcern Tele2 tijdens de Benelux Telecom en Media conference in Amsterdam. UPC introduceerde eerder dit jaar de rode knop; ook KPN ontwikkelt vergelijkbare toepassingen
Nederlandse breedbandproviders staan te ver van hun klanten af. Ze richten zich te veel op techniek en te weinig op nieuwe typen diensten die mogelijk zijn met ADSL- of kabelinternet. Aan bandbreedte zal zeker tot in het volgende decennium geen tekort zijn. Het zou slecht voor de branche zijn als providers nog meer investeren in bandbreedte. Dat rendeert niet.
Kabelaar UPC gaat toch HDTV aanbieden, nadat het bedrijf eerder dit jaar vanwege technische problemen de decoders van Philips niet kon uitleveren. Op de IFA, de vakbeurs voor consumentenelektronica die nog tot 6 september in Berlijn wordt gehouden, maakte Philips bekend dat de decoders eind 2006, in elk geval ruim voor de kerstdagen, beschikbaar zijn.
Het publiceren van een 'dreigende' chat richting UPC van de Geenstijl-redactie was voldoende om een medewerkster van het blog in allerijl te laten ontzetten uit haar telecommalaise. UPC heeft sinds een maand een speciaal helpdeskteam van 7 man dat doorlopend klachten op blogs, discussieforums en webchats zoekt en neutraliseert. Dat team signaleerde de Geenstijl-dreiging en wendde die effectief af.