B2B Digital

Hoe word je als B2B leverancier ook een succesvolle D2C speler?

minutes
Michel Willems H1 Webdevelopment

Michel Willems vertelt in deze video hoe je je B2B e-commerce succesvol kunt combineren met directe verkoop aan eindgebruikers (D2C). Hij laat zien hoe je kanaalconflicten kunt voorkomen, waarom de eindgebruiker jouw D2C kanaal zou kiezen, waar een e-commerce platform aan moet voldoen, hoe je alle (kleine) bestellingen operationeel afhandelt en hij laat je nadenken over over verkoop via marktplaatsen als Amazon of Bol.com, wel of niet?

Je leert hoe je ervoor zorgt dat zowel je B2B klanten als de eindgebruikers (consumenten) via de verschillende kanalen, zoals B2B systemen, D2C shops en online marktplaatsen, de voor hen juiste product-, prijs- en voorraadinformatie krijgen. En hoe je ervoor zorgt dat je normale B2B business niet lijdt onder een nieuw D2C kanaal. Michel laat zien welke lessen we kunnen leren van de D2C strategie van hondenvoermerk Wooof. En hoe Mercedes Benz kanaalconflicten voorkomt.

De verschuiving van traditionele distributiekanalen naar e-commerce is het afgelopen jaar versneld. De verschillende lockdowns en coronamaatregelen hebben voor veel groothandels, producenten en merken een deel van de retailomzet weggevaagd. Dat betekent dat ze, om hun marktaandeel te bewaken, snel een aanvullend direct verkoopkanaal moeten opzetten.

Michel Willems

Michel Willems

H1 Webdevelopment

Michel Willems is co-founder van H1, een snelgroeiende groep van e-commerce agencies. Hij was ook oprichter van Bimbimbikes, ’s werelds grootste fietsverhuurplatform. Michel helpt zijn klanten een succesvolle B2B of Direct to Consumer e-commerce strategie uit te voeren.