Emerce EDAY

Drie betaaltrends die de groei van (online) retail verder gaan versnellen

De manier waarop consumenten betalen is door de pandemie in een stroomversnelling gekomen. We betalen meer dan ooit contactloos, shoppen in toenemende mate online en gebruiken minder cash. In deze Video Collection legt Jan-Willem van der Schoot, Country Manager van Mastercard Nederland uit hoe betaaltrends als Click to Pay, de digitale betaalpas en Debit Mastercard de groei van (online) retail verder zullen versnellen.

Digital Measurement: Gaming the System

In deze sessie komt aan bod:

  • De sterke en zwakke punten van
    gemeenschappelijke digitale statistieken.
  • Hoe attributiemodellering effectief kan
    worden gebruikt om inzicht te krijgen in
    campagneprestaties.
  • Hoe de waarde van weergave is te bewijzen.
  •  Hoe deze statistieken vaak worden 'ge-
    gamificeerd', waardoor een vals gevoel van
    succes ontstaat.
  •  Strategische aanbevelingen voor een meer
    waarheidsgetrouwe kijk op doelgroepen en
    impact.
  •  De sleutel om ervoor te zorgen dat elke fase van je klantreis duidelijk wordt
    toegeschreven.Digitale metingen zijn complex, het instellen van
    onjuiste statistieken kan tot verkeerde resultaten
    leiden en je marketingstrategie scheeftrekken.
    Begrijp hoe je de waarde van het weergavekanaal
    kunt bewijzen door ervoor te zorgen dat je de juiste
    doelen meet.

Help! My Mobile Conversion Rate Sucks

Craig & his friend Abi have been building, testing and optimising mobile websites since they met in 2004.  One of the services they offer is device testing – using real customer devices and browsers, they get to soak test hundreds of websites across tens of thousands of pages, recording every issue.  What did they find? What are the most common problems? Most of all, what stuff really harmed conversion and how can you avoid these pitfalls?

With a range of practical techniques, downloads, templates, checklists and excel sheets, Craig will share how to break down and solve the highest priority mobile conversion issues inside your product.

One neat trick to run better experiments: the sample ratio mismatch check

There are many pitfalls to avoid when running online experiments. In this presentation, Lukas will teach you one neat  trick to run better experiments: the sample ratio mismatch check. Using this technique, you will make fewer mistakes, and make better decisions, while running experiments.

How machine learning can help you choose the best wine

This session will demonstrate how using quality data and behavioural insights, overlaid with the use of artificial intelligence, can help you build your brand for digital natives. You will gain a greater understanding of the programmatic advertising space, how Machine Learning is playing such a huge part in shaping your industry and what is already being done for digital marketers today to understand and reach their audiences.

We want you to leave feeling inspired with a fresh way of thinking about your marketing efforts. And if you want to find out what drinking wine and AI really do have in common, you will just have to attend to find out.

Changing the Bank by Design

Hoe hebben CRO en UX gezamenlijk bank veranderd. Hoe is experimenteren bijgedragen eraan.

Spice up your CRO program with Growth Hacking!

Conversiedrempels in beeld, testtreinen goed gevuld. Heb je het maximale bereikt of kan het nog beter? Wat kunnen we leren van Growth Hacking om CRO nog effectiever te maken? 6 verbeteringen die je direct toe kunt passen!

From 1 CRO team to the whole company embracing CRO

Conversion Rate Optimization and Digital Experiments, mostly A/B-testing, have been the holy grail for data-driven marketers in the last 10 years. Finally, we are really able to understand what makes a difference and what doesn’t.

This field of work has grown a small MacGyver practise to a dedicated A-team. A multi-disciplinary team that tries to grow the company by running as many digital experiments as possible. A maturity step most of us have been hoping for in the past few years, and it’s happening! But in the way it’s mostly evolving…. it won’t survive. It will not lead to the whole company embracing CRO.

The latest trends in UX to improve the customer experience on mobile

Offering an optimal experience on mobileis essential to exceed your customers’ expectations. This keynote wil about transforming the web for better conversions, exploring the latest developments in mobile UX.

CRO.CAFE livestream

Gedurende de dag zal er een live CRO.CAFE uitzending plaatsvinden vanuit Pakhuis de Zwijger. Hierin praat host Guido Jansen met sprekers en bezoekers van het event na over de presentaties en de laatste ontwikkelingen die van belang zijn voor CRO en alle digital marketing specialisten. De livestream (audio én video) zal te volgen zijn via cro.cafe/live.