Recruitment

Maarten Boer

Maarten Boer

Buutvrij for life

Maarten Boer (1974) is marketeer, creatief en disruptor. Zijn communicatiebureau Buutvrij for life wordt voornamelijk ingehuurd als de klus te moeilijk is voor anderen. In de tijd die nog over blijft probeert hij de wereld te redden.

Hij werd eerst twee keer van school gestuurd, en deed toen zijn staatsexamen VWO met 3 vakken meer dan nodig. Hij studeerde af in de Medisch Technische Informatica, kreeg een patent op zijn scriptie, maar richtte vervolgens een creatief communicatiebureau op (Buutvrij for life). Daar groeide hij uit tot veelbekroond reclamecreatief. Hij won onder andere 6 SpinAwards – de jaarprijzen voor interactieve communicatie – en hij is de meest gelezen (en omstreden) columnist op Amsterdam Ad Blog. Ook publiceert hij wereldwijd wetenschappelijk werk in toonaangevende journals over tandheelkunde. Maarten praat over inhoudelijke zaken met het ritme en tempo van een stand up comedian. Hij vult zijn dagen met het doorbreken van clichés en taboes. Met Buutvrij verwierf hij de grootste bekendheid door het oplossen van de financiële crisis, het verbreken van het wereldrecord verhuizen en het (legaal) chanteren van klanten. Dat laatste legt hij met liefde een keer uit bij het genot van een glaasje cassis. Naast zijn werk voor klanten als Tony’s Chocolonely en het Stedelijk Museum Amsterdam schrijft Maarten in zijn vrije uurtjes al bijna 20 jaar aan de autobiografische genante verhalenbundel ‘Genante Verhalen’ en is hij – sinds zijn bezoek aan Lesbos in 2015 – mede-oprichter en voorzitter van hulpstichting Needs Now, die op zeer directe wijze het vluchtelingenprobleem verzacht.