eFashion

How to bypass million dollar marketing budgets by effectively using influencers

minutes

Ten years ago it would have been crazy to think Instagram would be the way to consumer’s hearts. Today, influencer marketing is an industry only expected to grow, predicted to claim a $2.4 billion market share by 2019. Influencers really do create valuable impact for brands. But how do you build an influencer strategy that drives sky-high ROI? Emilie Tabor, founder of influencer marketing agency IMA, will dive into navigating cost, influencer selection, measurement and more to maximise your influencer efforts.

Emilie Tabor

Emilie Tabor

IMA

Emilie Tabor is founding partner en strategisch directeur van IMA, waar zij een jong internationaal team leidt die zich richten op de samenwerking tussen influencers en merken over de hele wereld.

Tijdens haar carriere heeft ze veel partnerships gecreëerd met toonaangevende merken zoals NIVEA, Tommy Hilfiger, Unilever, Chupa Chups, Estée Lauder en Timex Group. In haar rol als strategisch directeur inspireert ze dagelijks partners en klanten met haar onfeilbare kennis van digitale trends en aanstekelijke energie. Emilie is onlangs gekenmerkt op Forbes ‘2017 30 onder 30 Europa: Media Lijst, naast mede-mede-oprichter Maddie Raedts. Ze werd ook genoemd in The Drum 2017 ’50 onder 30 ‘lijst.