eHome & Deco

One small step for Amazon, one giant leap for Dille & Kamille

15:00 30 minutes presentation Nederlands Grote zaal
Arnout Baas Dille & Kamille

Dille & Kamille staat al jaren in de top 20 van meest inspirerende merken. De waardering van klanten is hoger dan bij Apple of Amazon. Maar waar Amazon kassaloze winkels opent, is bij Dille & Kamille de barcode net ingevoerd.

Hoe kun je als relatief kleine retailer overeind blijven in deze veranderende wereld? De webwinkel van Dille & Kamille groeit heel hard (en maakt winst!), maar veel klanten komen eigenlijk het liefst even neuzen in de ‘echte’ winkel. De klant houdt van authentiek, ambachtelijk, ‘echt’ en eenvoudig, maar loopt wel met z’n mobiel door de winkel. Hoe ga je hier als winkel en als organisatie mee om?

Een presentatie over inspirerende samenwerkingen, slim gebruik van social media en organisatorische veranderingen.

Een extra uitdaging: in de filosofie van dit familiebedrijf staat dat er geen reclame wordt gemaakt.

Arnout Baas

Arnout Baas

Dille & Kamille

Arnout Baas was ooit inpakker en CEO van zijn eigen online koekjesbedrijf. Een webwinkel opgericht ‘omdat het nog niet bestond’. Die hands-on ervaring en zijn journalistieke achtergrond (NOS, VARA, BNN) brengt hij nu in de samen bij Dille & Kamille als marketing- en e-commercemanager.
Dille & Kamille, bekend van de tassen en de geurige winkels, werd in 1974 opgericht. De eerste vestiging opende als authentieke marktwinkel vol natuurlijke producten in een werfkelder in Utrecht. Tegenwoordig zijn er 31 winkels en wordt er wereldwijd geleverd. Maar nog steeds staat de filosofie van Natuurlijke Eenvoud centraal. Dat betekent veel aandacht voor de menselijke maat en dat er nagenoeg geen reclame wordt gemaakt.

Gelijktijdige sessies