Engage

De wereld van reviews: Waarom 4,2 beter is dan 5

15:50 30 minutes presentation Kleine zaal

Even op iens of Yelp checken waar de lekkerste biefstuk van de stad te krijgen is, urenlang reviews over laptops op amazon.com lezen, of op Google kijken welk bedrijf de beste witgoedservice heeft. Consumenten gaan continu online op zoek naar informatie over een product of service voordat ze een aankoop doen. Maar waarom is een review van 4,2 nu beter dan een 5-sterren- review? Bernritter geeft antwoord op aparte data-vragen.

Dr. Stefan Bernritter

Dr. Stefan Bernritter

Universiteit van Amsterdam / Science4Business Groep

Dr. Stefan Bernritter is universitair docent Marketingcommunicatie aan de Universiteit van Amsterdam. Hij is gepromoveerd op het gebied van eWOM. Zijn huidig onderzoek richt zich vooral op de vele manieren waarop consumenten interacties met merken (op sociale media) aangaan en hoe ze elkaar hierin beïnvloeden. Denk hierbij o.a. aan social media marketing en branding, location based advertising, online reviews en eWOM.

Gelijktijdige sessies