Emerce Retail

Go West: the Amazon experience

16:25 30 minutes presentation Podium 1
Tim van der Bilt Maze-One.comAudrey van Ham Christine le Duc

Het is niet meer de vraag OF maar WANNEER Amazon de Nederlandse markt betreedt. Wat betekent de komst van Amazon in het Nederlandse retaillandschap? Hoe bereid je je voor op de komst en op welke manier kan je meeliften met het succes van Amazon.

Tim van der Bilt

Tim van der Bilt

Maze-One.com

Tim van der Bilt is ondanks zijn nog jeugdige leeftijd een veteraan op het gebied van online marketing. Hij begon ooit bij Yahoo! (wie kent het nog), werd directeur bij AOL (nog zo’n oude naam) om vervolgens voor zichzelf te beginnen. Samen met 4 medewerkers van AOL richtte hij AdCombination op, een bedrijf dat programmatic media pionierde. Dit bedrijf werd overgenomen door Specific Media waarbij Tim nog een jaar aanbleef als directeur. Na dat jaar wist hij niet zo goed wat hij wilde doen en kwam Dentsu Aegis voorbij met de vraag of hij de trading desk Amnet op wilde starten om vervolgens 6 jaar bij DAN te blijven in verschillende functies. In zijn meest recente functie was hij verantwoordelijk voor alle mediabrands (Carat, Vizeum, Amnet, Amplifi, Posterscope en Storylab).

Nu is hij met ondersteuning van the Valley het eerste Nederlandse bureau gestart dat zich helemaal toelegt op market places zoals Amazon en Bol en de kansen en bedreigingen die dat biedt.

Audrey van Ham

Audrey van Ham

Christine le Duc

Begon haar carrière bij Neckermann. Vanaf 2005 werkzaam bij Pabo, waar ze verantwoordelijk was voor de inkoop van lingerie. In 2011 startte ze bij moederbedrijf Beate-Uhse als Director category management. Christine le Duc viel daaronder. In 2018 is Christine le Duc gekocht door Nederlandse investeerders en is Van Ham CEO.

Gelijktijdige sessies