Emerce Retail

Alles anders bij MediaMarkt

12:50 30 minutes Podium 1
Arnold Sporrel Mediamarkt NL

De marktleider in consumentenelektronica zet haar strategie om van een product- naar een klantgerichte organisatie. De optelsom van een product én de aanvullende services moet zorgen voor een totaaloplossing en zijn daarmee de nieuwe levensader van het bedrijf. Arnold Sporrel (CEO) vertelt welke impact deze veranderingen maken op de interne cultuur en het leven van de klant, zowel online als offline.

Arnold Sporrel

Arnold Sporrel

Mediamarkt NL

Arnold Sporrel (38) haalde zijn master Bedrijfskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen. Tijdens zijn studie startte hij met een parttime baan op de winkelvloer bij Mediamarkt. Zeventien jaar later, in december 2017, wordt hij benoemd tot CEO van Mediamarkt Nederland.

Hij werkte vanaf 2007 vier jaar als vestigingsmanager van de Mediamarkt in Zwolle en groeide door naar vp operations van de Nederlandse divisie. Vanuit die functie hielp Sporrel vanuit Nederland mee met de lancering van het merk in China in 2010. Vervolgens maakte hij zelf de overstap naar het buitenland. Vanuit Barcelona werkte hij van 2014 tot 2017 als COO voor Spanje en Portugal. Daarna keerde hij terug naar Nederland om aan de slag te gaan als CEO van MediaMarkt Nederland. In de verschillende rollen die Arnold heeft bekleed, stond en staat verandering altijd centraal. Zo ook nu in Nederland, waar MediaMarkt in november 2018 haar nieuwe strategie en merkpositionering aankondigde: Altijd op zoek naar de WOW voor jou.

Arnold refereert daarom ook altijd graag aan een uitspraak van een van de oprichters van MediaMarkt: “Als je wilt dat alles blijft zoals het is, moet je bereid zijn alles te veranderen.”

Gelijktijdige sessies