Emerce Retail

Tim van der Bilt

Maze-One.com

Tim van der Bilt is ondanks zijn nog jeugdige leeftijd een veteraan op het gebied van online marketing. Hij begon ooit bij Yahoo! (wie kent het nog), werd directeur bij AOL (nog zo’n oude naam) om vervolgens voor zichzelf te beginnen. Samen met 4 medewerkers van AOL richtte hij AdCombination op, een bedrijf dat programmatic media pionierde. Dit bedrijf werd overgenomen door Specific Media waarbij Tim nog een jaar aanbleef als directeur. Na dat jaar wist hij niet zo goed wat hij wilde doen en kwam Dentsu Aegis voorbij met de vraag of hij de trading desk Amnet op wilde starten om vervolgens 6 jaar bij DAN te blijven in verschillende functies. In zijn meest recente functie was hij verantwoordelijk voor alle mediabrands (Carat, Vizeum, Amnet, Amplifi, Posterscope en Storylab).

Nu is hij met ondersteuning van the Valley het eerste Nederlandse bureau gestart dat zich helemaal toelegt op market places zoals Amazon en Bol en de kansen en bedreigingen die dat biedt.