eTravel

Panel ‘zakendoen in China’ : KLM op WeChat en Eurail op Fliggy

15:15 30 minutes Grote zaal
Larissa Koper KLM Royal Dutch AirlinesBrenda van Leeuwen Eurail.com

KLM’s social strategie is gebaseerd op drie pijlers: service, brand en commerce. Op basis hiervan is het luchtvaartbedrijf ook aanwezig op het Chinese platform WeChat. Larissa zal KLM’s activiteiten op WeChat toelichten.

Eurail.com verkoopt via haar webshop wereldwijd Eurail en Interrail treinpassen. In China heeft het Utrechtse bedrijf naast de eigen Chinese Eurail.com webshop een flagshipstore op Fliggy Global (voormalig Alitrip Global), het reisplatform van Alibaba. Als partner vanaf het eerste uur op Fliggy, wordt Eurail.com vaak gevraagd als pilotpartner om nieuwe services op Fliggy te testen. Hoe doe je zaken in China, welke kennis en vaardigheden moet je in huis hebben en wat besteedt je uit? Brenda van Leeuwen, CEO bij Eurail.com deelt haar inzichten over online zakendoen in China.

Larissa Koper

Larissa Koper

KLM Royal Dutch Airlines

Larissa is Social Commerce Manager bij KLM. Met het social team realiseert ze frontrunner digitale services. Ze is mede verantwoordelijk voor de producten & services die het luchtvaartbedrijf op het Chinese platform WeChat aanbiedt, zoals vluchtinformatie, brand & sales campagnes en WeChat Pay.

Brenda van Leeuwen

Brenda van Leeuwen

Eurail.com

Brenda is sinds 2015 CEO van Eurail.com, een Nederlands e-commercebedrijf dat wereldwijd Interrail en Eurail treinpassen verkoopt. Haar ervaring en persoonlijke interesse liggen bij veranderingsmanagement.

Sessie

China is het land van de onbegrensde mogelijkheden voor travel maar hoe pak je dat aan? Brenda van Leeuwen vertelt hoe treinpassenverkoper Eurail.com zichzelf via Fliggy van Alibaba in de markt heeft gezet, terwijl KLM ins & outs deelt over WeChat als verkoopplatform in China.

Gelijktijdige sessies