Robertjan Groeneveld

KLM Royal Dutch Airlines

Robertjan_Groeneveld

10:35 presentation Nederlands 30min Grote Zaal

15.000 reizigersvragen per week: de kracht van AI bij KLM

De implementatie van AI is bij KLM in volle gang. Wanneer een social media service agent een inkomende vraag moet beantwoorden, krijgt hij of zij een voorstel via het AI-systeem, dat is getraind op basis van 60.000 vragen en antwoorden. De agent beslist of het voorstel het juiste antwoord is, past het antwoord indien nodig aan, en stuurt het uit via het relevante social media platform. En dat is nog slechts het begin. Wat doet AI en chatbots bij een luchtvaartmaatschappij? Robertjan Groeneveld deelt de lessen van KLM

Over Robertjan Groeneveld

Robertjan Groeneveld is Manager Social Media Hub voor KLM Royal Dutch Airlines. Hij is verantwoordelijk voor de 250 man/vrouw tellende social media service staff, die 24/7 service verleent op Facebook, Facebook Messenger, Twitter, WeChat, LinkedIn en KakaoTalk. De diensten worden in tien talen aangeboden, om klanten zo goed mogelijk te kunnen bedienen.

Delen