B2B Digital

Innovaties in de B2B

10:40 30 minutes presentation Zaal 1
Gerco van Leeuwen Würth Nederland

Belangrijke lessen voor een customer centric digitale transformatie van een B2B salesorganisatie.

Customer centric digital platform en online managementtools maken het verschil.

“The main task of a sales rep is not receiving orders anymore. The main task is to bind our customers using the Würth Online-Shop.” De oprichter van WURTH, Reinhold Würth, zag het al vroeg heel scherp. Zij starten al in 2008 met een eerste webshop. Inmiddels zijn niet alleen haar webshop, maar met name een breed programma van online managementtool, diverse devices en apps, niet meer weg te denken binnen de dienstverlening aan haar relaties. Online zorgt inmiddels voor een enorme en snelgroeiende bijdrage aan omzet en resultaat. Als je je daarbij realiseert dat Würth een traditionele handelsonderneming is die al bijna 70 jaar bestaat, wereldwijd 32.000 buitendienstmedewerkers kent en meer dan 125.000 producten verkoopt, dan ontstaat er een hele interessant perspectief rondom de digitale transformatie van een klassiek maar zeer innovatieve internationale B2B-organisatie. En natuurlijk worden alle beslissingen vanuit klantperspectief onderbouwd. Geïnteresseerd hoe Würth dat doet en welke lessen zij daaruit geleerd hebben? Want hoe krijg jij je salesteam zo ver om de mogelijkheden van digital commerce te omarmen en te stimuleren? En waar moet je op letten tijdens deze transitie?

Gerco van Leeuwen

Gerco van Leeuwen

Würth Nederland

Gerco is al bijna 8 jaar actief voor Wurth. Hij startte als accountmanager en raakte al heel snel gefascineerd door de visie op ecommerce van Wurth en het extra potentieel dat dit biedt aan accountmanagers. Tegenwoordig ondersteunt en motiveert hij als e-commerce specialist het salesteam om de kansen die e-commerce biedt maximaal te benutten.

Gelijktijdige sessies