Emerce Next

Communiceren met data

10:40 25 minutes Roundtable 3
Joost Stokman Belastingdienst

Het is tegenwoordig steeds makkelijker om even snel een rapport, grafiek of dashboard in elkaar te klikken. Maar is daarbij ook nagedacht wie naar jouw product gaat kijken, en wat die persoon daarmee gaat doen? Dit zijn zaken die een grote invloed hebben op de manier waarop het informatieproduct wordt samengesteld en op de data die daarvoor nodig is. Daarnaast kun je door goed gebruik te maken van de eigenschappen van het menselijk brein ervoor zorgen dat de kern van de boodschap snel en duidelijk wordt overgebracht naar de gebruikers. Al deze zaken zorgen ervoor dat een informatieproduct waarde toevoegt aan de organisatie of niet, en of de informatie die in de data verborgen zit goed gecommuniceerd wordt of niet.

Bij het Team Management Informatie binnen het organisatieonderdeel Datafundamenten & Analytics zijn we dagelijks bezig met het realiseren van informatieproducten die gebruikt worden door alle managementlagen binnen de Belastingdienst. We hebben daarvoor toegang tot zo’n beetje alle data binnen de belastingdienst. Het is de uitdaging om daarvan informatieproducten te maken die aansluiten bij de behoefte van de gebruikers die daarmee een organisatie van bijna 30.000 medewerkers kunnen besturen.

Joost Stokman

Joost Stokman

Belastingdienst

Joost is Senior Rapportage Analist bij het Team Management Informatie binnen het organisatieonderdeel Datafundamenten & Analytics van de Belastingdienst.

Gelijktijdige sessies