Fashion

Het United Wardrobe ‘sprookje’

14:55 30 minutes presentation Studio
Thijs Verheul United Wardrobe

United Wardrobe heeft ruim 2,5 miljoen gebruikers. Gebruikers die via een smartphone-applicatie elke dag duizenden tweedehands kledingstukken kopen en verkopen. Begonnen op een zolderkamer en momenteel groeit United Wardrobe als kool.

Waar het bedrijf in 2016 200.000 kledingstukken verkocht, was dit in 2018 een half miljoen tot miljoen.

De plannen zijn om de grootste in Europa en de wereld te worden. Tijdens deze presentative verteld Thijs hoe ze dit willen verwezenlijken en welke keuzes hebben geleid tot waar ze nu staan.

Thijs Verheul

Thijs Verheul

United Wardrobe

Thijs Verheul studeerde Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen aan de universiteit van Wageningen. Tijdens deze studie leerde hij Sjuul Berden kennen en samen begonnen zij in 2013 met het ontwikkelen van United Wardrobe. Ze volgden een minor Programmeren aan de UvA waarna ze besloten fulltime aan hun droom te gaan werken, dat is de grootste kledingkast ter wereld worden en dit is nog steeds de ambitie. Met 2,5 miljoen gebruikers zijn ze al goed op weg in Nederland en Europa. In 2018 behaalde ze een omzetgroei van 250% en de ambitie voor 2019 liegt er niet om.

Gelijktijdige sessies