Fashion

Warenhuis van de toekomst

30 minutes presentation
Michiel Vos Zupr / Warenhuis GroningenJoel Timmerman SchoenenZaken

Het online ontsluiten van lokaal aanbod.

Waarom is het vaak zo lastig om online te achterhalen of een product in de buurt te koop is? 

En waarom hebben lokale retailplatformen een gemiddelde levensduur van slechts 3-4 jaar? 

Met die vragen in het achterhoofd wordt gekeken naar de functie van fysieke winkels, de voorkeuren van (online) consumenten, de rol en verdienmodellen van online marktplaatsen en hoe merken en retailers nog beter kunnen samenwerken om relevant te blijven. 

Michiel Vos

Michiel Vos

Zupr / Warenhuis Groningen

Michiel Vos (1979) is internetexpert, oprichter van Zupr en mede-initiatiefnemer van Warenhuis Groningen. Hij ziet de verdienmodellen van partijen als Amazon, Bol en Google als bedreiging voor merken en retailers en heeft een alternatieve online infrastructuur ontwikkeld waarmee ze hun positie op internet kunnen heroveren. In 2010 stuurde hij de ontwikkeling van de webshop van Suitsupply aan. Daarna lanceerde hij een succesvol webshopplatform waarmee hij nieuwe online initiatieven financiert.

Joel Timmerman

Joel Timmerman

SchoenenZaken

Joel Timmerman is de oprichter en mede – eigenaar van SchoenenZaken. Een gave herenschoenenzaak met vestigingen in Groningen, Zwolle en Haren (Shop in Shop).