Emerce Health

Hoe een chatbot de patiëntenervaring verbetert

16:20 30 minutes presentation NL IJzaal
Ilonka Coenraad Patient Journey Lab

Veel zorginstellingen zeggen tegenwoordig dat ze de patiënt centraal stellen, maar lukt dit ook werkelijk? Ilonka pleit voor het goed in kaart brengen van de patiënt ervaring met patient journey. Door samen te werken in een multidisciplinair team kan de ervaring van de patiënt ook in een zeer complexe organisatie stap voor stap verbeterd worden. Het effectief ontsluiten van informatie is hierbij essentieel. Welke rol kan een slimme digitale assistent (chatbot) kan hierbij vervullen?

Ilonka Coenraad

Ilonka Coenraad

Patient Journey Lab

Als interim hoofd online communicatie bij Amsterdam UMC kwam Ilonka Coenraad in aanraking met de mogelijkheden en onmogelijkheden van digitale interactie in de zorg. Volgens Ilonka is ’mensgericht ontwerpen’ (human centered design) de enige manier om passende e-health oplossingen te ontwikkelen.

Ilonka is oprichter van Patient Journey Lab en heeft twintig jaar ervaring met marketing en (online) communicatie bij verschillende organisaties en werkt sinds 2007 als interimmanager en adviseur. Ze vertelt met aanstekelijk enthousiasme over de kansen van digitale oplossingen en e-health en de rol van patient journey’s.

Gelijktijdige sessies