Recruitment

Guerillamarketing voor recruiters

10:20 50 minutes Zaal 1
Maarten Boer Buutvrij for life

Moeilijk hè, die vacatures invullen in deze tijden? Enter: Maarten Boer. Uw specialist in on high speed creatieve ideeën bedenken. Als oprichter en creatief directeur van communicatiebureau Buutvrij for life zette hij in opdracht voor o.a. IKEA, Tony’s Chocolonely, Artsen zonder Grenzen en Auping mensen op het verkeerde been, verraste ze en zette ze aan tot actie.

En wat is daar ‘guerilla’ aan? Nou, het zijn vooral heel sterke ideeën en zelfs in een simpele uitvoering (maar uitgebreid mag natuurlijk ook) zetten ze de wereld al op zijn kop.

We bieden je de kans zijn magic te laten doen over JOUW recruitment uitdaging: veel vacatures in korte tijd? Laag budget, hoge eisen? Een hardnekkige vacature waar maar niet de juiste kandidaat zich voor meldt? Wil je meer diversiteit in de sollicitaties? U zegt het maar.
Maarten gaat, samen met de zaal, er met zijn creatieve brein mee aan de slag. Ondertussen leert de héle zaal hoe je zelf zo’n creatieve brainstorm houdt, wat do’s en don’ts zijn, krijg je een inkijkje in het hoofd van Maarten en zijn de ideeën die worden gedeeld natuurlijk inspirerend voor je eigen case.

Na drie kwartier is er voor maximaal drie van jullie uitdagingen een geniale communicatie-oplossing. Hoef je die alleen nog maar uit te voeren.

Maarten Boer

Maarten Boer

Buutvrij for life

Maarten Boer (1974) is marketeer, creatief en disruptor. Zijn communicatiebureau Buutvrij for life wordt voornamelijk ingehuurd als de klus te moeilijk is voor anderen. In de tijd die nog overblijft probeert hij de wereld te redden.

Hij werd eerst twee keer van school gestuurd, en deed toen zijn staatsexamen vwo met 3 vakken meer dan nodig. Hij studeerde af in de Medisch Technische Informatica, kreeg een patent op zijn scriptie, maar richtte vervolgens een creatief communicatiebureau op (Buutvrij for life). Daar groeide hij uit tot veelbekroond reclamecreatief en is de meest gelezen (en omstreden) columnist op Amsterdam Ad Blog.

Maarten praat over inhoudelijke zaken met het ritme en tempo van een stand up comedian. Hij vult zijn dagen met het doorbreken van clichés en taboes. Met Buutvrij verwierf hij de grootste bekendheid door het oplossen van de financiële crisis, het verbreken van het wereldrecord verhuizen en het (legaal) chanteren van klanten. Dat laatste legt hij met liefde een keer uit bij het genot van een glaasje cassis.
Naast zijn werk voor klanten als Tony’s Chocolonely en het Stedelijk Museum Amsterdam schrijft Maarten in zijn vrije uurtjes al bijna 20 jaar aan de autobiografische genante verhalenbundel ‘Genante Verhalen’ en is hij – sinds zijn bezoek aan Lesbos in 2015 – betrokken bij organisaties die op zeer directe wijze het vluchtelingenprobleem verzachten.

Gelijktijdige sessies