Recruitment

Hypergrowth: hoe groeide VanMoof in 2 jaar van 200 naar 800 medewerkers?

15:55 30 minutes Zaal 1
Sjamilla van der Tooren VanMoof

Om iedereen op de fiets te krijgen, zoals de broers Ties en Taco Carlier hun doel formuleerden in 2009, moet je met een wereldveranderend concept van de fiets komen. Dus bedachten ze de VanMoof fiets. Maar wil je veel fietsen verkopen, moet je bedrijf ook groeien. En bij voorkeur met betrouwbare werknemers, die de juiste kennis, kwaliteit en ervaring bieden én passen bij de bedrijfscultuur. Dus je recruitment moet op orde zijn. Sinds 2020 is Sjamilla van der Tooren recruiter bij VanMoof en sinds januari dit jaar is ze Head of Recruitment. Ze droeg bij aan de groei van het recruitment team van 0 naar 9 en het totale aantal medewerkers van 200 naar 800.

Hoe is die groei gegaan? Waar lette het recruitment team in het bijzonder op? Welke lessen werden geleerd? Hoe verliep de groei in het buitenland? Wat is belangrijk binnen het recruitment team? Wat zijn universele aspecten om op te letten, en wat komt er specifiek kijken bij een maakbedrijf – zoals fietsenfabrikant VanMoof? 

In een Q&A met host en recruiter Bas Westland vertelt Sjamilla over de ‘hypergrowth’ bij VanMoof. Uiteraard met ook kans voor vragen uit het publiek. 

Sjamilla van der Tooren

Sjamilla van der Tooren

VanMoof

Als freelance sourcer & recruiter hielp Sjamilla van der Tooren de afgelopen jaren verschillende bedrijven met het schalen van hun tech teams. In 2020 ging ze in dienst bij VanMoof, waar ze recent de rol van Head of Recruitment op zich nam. Sinds haar start bij VanMoof werd het recruitment team vanaf 0 opgebouwd en groeide VanMoof van 200 naar meer dan 800 medewerkers. Met een team van 9 recruiters focust Sjamilla zich met VanMoof op het snel kunnen schalen, terwijl ze de aandacht houden op candidate experience en recruitment een centrale rol geven in de organisatie.

Gelijktijdige sessies