Emerce Retail

A Beautiful Story maakt duurzaamheid zichtbaar in je winkelmandje

14:15 30 minutes presentation Zaal 4
Cathelijne Lania A Beautiful Story

A Beautiful Story bestaat 15 jaar en is gespecialiseerd in het maken van handgemaakte en fairtrade sieraden. Als social enterprise heeft het bedrijf één duidelijk doel: impact maken. Alle sieraden worden gemaakt aan de andere kant van de wereld door vakmensen die erbij horen. Deze lucky jobs hebben een concrete betekenis: inkomen, eten op tafel, kinderen naar school en zelfstandigheid. 

Wereldwijd en op unieke wijze maakt de brand dit impact online zichtbaar: dat resulteert in een grote, trouwe, internationale en geëngageerde groep van afnemers. Maar hoe doen zij dat? Dat hoor je in Cathelijne’s verhaal, een verhaal over sustainability, branding, engagement, internationalisatie en duurzame groei.

Cathelijne Lania

Cathelijne Lania

A Beautiful Story

Ruim 15 jaar geleden gooide Cathelijne haar roer om. Van corporate marketing job bij Douwe Egberts naar ondernemerschap. Een zilverfabriek in Nepal zat in nood. Als je koffie kan verkopen, dan moet het met sieraden toch ook lukken? A Beautiful Story verkoopt haar collecties via de groeiende webshop en ruim 800 retailers in Europa. Dat levert meer dan 200 banen voor artisans op. Op naar 1000 banen in 2025!

Gelijktijdige sessies