Emerce Retail

De nieuwe app van HEMA: de aanpak en het resultaat

14:50 30 minutes presentation Zaal 4
Floor Brink HEMAPieter Jongerius Fabrique

Midden in de corona pandemie lanceerde HEMA haar nieuwe app met een duidelijke focus op shoppen in combinatie met haar loyalty rewarding service. En in februari 2022 was de volledige app ook geschikt voor onze zuiderburen. De app is voor klanten én voor HEMA een groot succes, maar waarom eigenlijk? Hoe draagt deze bij aan 1 van de meest succesvolste loyaliteitsprogramma’s in Nederland.? En wat is het aandeel e-commerce en hoe versterken die elkaar? En, niet onbelangrijk, hoe hebben we dit aangepakt? Hoor van Floor Brink, product owner, en van Pieter Jongerius, design strateeg, wat het geheim is achter deze app.

Floor Brink

Floor Brink

HEMA

Floor Brink Voerman is Product Owner Mobile apps bij HEMA. Daarbij ligt de focus vanaf dag 1 op een goede integratie van e-commerce en loyalty, tevens in balans met elkaar binnen 1 omgeving. Eerder was Floor verantwoordelijk voor de realisatie en ontwikkeling van mobiele apps voor o.a. Dallas Forth Worth -, Dubai – en Orlando Airport in opdracht van Mobile Agency M2mobi.

Pieter Jongerius

Pieter Jongerius

Fabrique

Pieter Jongerius is partner en strateeg bij digital design agency Fabrique en is al ruim twee decennia met merken bezig waar interactie, strategie en methodologie het verschil maken. Binnen Fabrique is hij gespecialiseerd in online retail en e-commerce en heeft hij prijswinnend werk gemaakt voor onder andere Albert Heijn, Hema en IKEA. Pieter is regelmatig spreker op binnen- en buitenlandse events.

Gelijktijdige sessies