Emerce Retail

Het geheim van een succesvolle online marketingstrategie voor retailformules

14:50 30 minutes presentation Zaal 2
Dyon Metselaar NetprofilerIngmar van der Helm Netprofiler

Steeds meer retailformules hebben een sterk offline en online kanaal. De zoektocht van de potentiële koper start niet meer alleen offline of alleen online. Er wordt online gezocht en offline gekocht of de oriëntatie vindt juist in de winkel plaats, maar het product wordt online besteld. Hoe ga je om met deze multichannel behoefte van de doelgroep en hoe richt je hier je online marketingstrategie op een zo data-gedreven manier op in? Aan de hand van (internationale) praktijkcases nemen Dyon en Ingmar je mee in e-commerce strategieën die in de online-retailmarkt bewezen succesvol zijn en kunnen zorgen voor een succesvolle online omnichannel strategie.

Dyon Metselaar

Dyon Metselaar

Netprofiler

Dyon Metselaar is director bij de online marketing bureau’s Netprofiler & Leadscope. Binnen Netprofiler is hij voornamelijk bezig met het opzetten van de complete online-groeistrategie voor merken zoals Oxfam Novib, Solow en Vakantiemakelaar. Met zijn managementachtergrond werkt hij op strategisch niveau voor klanten en kent hij de uitdagingen van e-commerce organisaties als geen ander.

Ingmar van der Helm

Ingmar van der Helm

Netprofiler

Ingmar van der Helm is een ervaren senior online marketing consultant gespecialiseerd in social- en displaycampagnes. Binnen Netprofiler is hij verantwoordelijk voor de campagnes van klanten zoals New York Pizza en Hogeschool Utrecht. Daarnaast houdt hij zich ook bezig met het bedenken van innovatieve oplossingen voor complexe vraagstukken.

Gelijktijdige sessies