Emerce Retail

Ontdek de impact van AI-gedreven prijszetting: drie voorbeelden uit de praktijk.

12:10 30 minutes presentation Zaal 4
Benoit Germonpré Crunch Analytics

De opmars van omnichannel retail & e-commerce heeft het zetten van de juiste prijzen een stuk moeilijker gemaakt. Door de inflatie aan verkoopkanalen en de nabijheid van concurrentie stoot de oude manier van prijszetting op z’n limieten.

Maar die evolutie biedt ook een enorme opportuniteit. De karrevracht aan nieuwe data kan gebruikt worden om met Data Science & AI-technieken net de meest optimale prijs op elk moment te gaan voorspellen. Met drie voorbeelden demonstreren we hoe je meer omzet & marge kan genereren én ook die oude Excel-files bij het afval kan zetten.

Benoit Germonpré

Benoit Germonpré

Crunch Analytics

Benoit is Senior Data Scientist en Product Manager bij Crunch Analytics. Al meer dan acht jaar begeleidt hij als Data Scientist & Team Lead data-gedreven projecten bij Europese spelers als G-Star, Scotch & Soda en Hornbach. Zijn ervaring spits zich vooral toe op het optimaliseren van prijszetting, stockbeheer en marketingactiviteiten met gebruik van Big Data & AI-technieken.

Gelijktijdige sessies