Emerce Retail

Zero-Waste eCommerce: hoe je retourenprobleem een strategisch voordeel kan worden

12:50 30 minutes presentation Inn Zicht
Arie Kuiper BuyBay

Afgelopen jaren kregen meerdere grote retailers flinke kritiek voor het op grote schaal vernietigen van retouren. Bijna alle retailers zien retouren als een bijna onoplosbaar hoofdpijndossier, en zien zich soms genoodzaakt om over te gaan tot het vernietigen van goede producten. 

Het retourenprobleem kost retailers bijzonder veel geld, en het levert stevige problemen op in de logistieke operatie. Toch ligt er enorme waarde verborgen in de “probleemhoek” van je warehouse. 

Allereerst is er een duidelijke positieve impact mogelijk op de bottomline, door ook niet-nieuwe producten een goed betalende klant te laten vinden. Daarnaast heeft duurzamer omgaan met je retourenstroom ook een enorme potentiële waarde voor je merk, aangezien duurzaamheid meer en meer een belangrijke beslissingsfactor is voor zowel klanten als personeel. 

In de komende jaren is het mogelijk om het retourenprobleem op te lossen en toe te werken naar Zero-Waste eCommerce. Maak dit hoofdpijndossier een strategisch voordeel!

Arie Kuiper

Arie Kuiper

BuyBay

Arie Kuiper is CEO van BuyBay. BuyBay is een tech bedrijf gericht op het tegengaan van verspilling in retouren. Wij leveren software en verwerken en verkopen retouren voor eCommerce partijen, distributeurs en merken. BuyBay’s 200 medewerkers verwerken en verkopen tienduizenden artikelen per maand, en werken daarmee mee aan een Zero-Waste eCommerce wereld. 

Arie werkte hiervoor onder andere bij McKinsey als technologieconsultant. In deze rol gaf hij advies aan retailers op het gebied van data-gebruik en AI in innovatie.

Gelijktijdige sessies