Update AI

Bol.com optimaliseert conversie met slimme aanbevelingssystemen

10:40 30 minutes presentation The Kari
Marieke Vink bol.com

Bol.com zet data science in voor het bieden van een persoonlijke en relevante winkelervaring. Eén van de manieren waarop we dat doen is het tonen van aanbevelingen op het platform. Met 10 miljoen klanten die een keuze hebben uit meer dan 20 miljoen producten, is een slimme, schaalbare oplossing essentieel: een presentatie van onze ervaringen bij het ontwikkelen van steeds slimmere systemen om klanten te helpen bij het vinden van het meest relevante aanbod.

Marieke Vink

Marieke Vink

bol.com

Marieke Vink houdt van werken met data: van analyse en het onderbouwen van besluiten, maar meer nog om data in te zetten voor het bouwen van slimme product oplossingen. Als product manager recommendations bij bol.com werkt zij samen met een team van data scientists en engineers aan steeds betere aanbevelingen die klanten van bol.com ondersteunen bij het vinden van relevante content.

Gelijktijdige sessies